hsd
tttomten tttomten skrev:
Gaaaahhhh
Grabben har haft problem med sin iPhone att det inte gått att ringa så jag klonade den till en ny
lur. Nu har vi två telefoner som inte går att ringa från GAAAAAHHHHH!!!
Har Du aktiverat VoLte

• Gilla
axn
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Har Du aktiverat VoLte
Tack tack tack!!!:heart: långt där nere i inställningarna var det aktiverat.
Spännande att en sån inställning ligger kvar fast telen är fabriksåterställd och inställd som ny:thinking:

Varför funkar inte VoLTE? Jag har kört det på min telefon (Andriod) i nåt år utan problem.

hsd
Har Du bytt operatör, så kanse den nya inte stöder VoLTE
Dubbelkolla inställningarna i mobilen

Storsockret
tttomten tttomten skrev:
Tack tack tack!!!:heart: långt där nere i inställningarna var det aktiverat.
Spännande att en sån inställning ligger kvar fast telen är fabriksåterställd och inställd som ny:thinking:
Du sa ju att du klonade den till en ny? :thinking: Iphone-backuper tar med inställningar, så är det en inställnings som har sönder något på telefon 1 så kommer det ha sönder det på telefon 2 om du läser in backup :)

Storsockret Storsockret skrev:
Du sa ju att du klonade den till en ny? :thinking: Iphone-backuper tar med inställningar, så är det en inställnings som har sönder något på telefon 1 så kommer det ha sönder det på telefon 2 om du läser in backup :)
Självklart men om jag sen fabriksåterställer och ställer in som ny (utan backup) ligger den ändå kvar. Om inställning borde det försvinna eller om det skapar hårdvarufel så borde båda telefonerna vara låsta.

Flyttat fenomen, löste grabbens tele men den som jag labbade med är fortfarande utan ljud, trots fabriksåterställning, klonande från annan fungerande tele, ny fabriksåterställnkng, VoLte av mm. gaaaahhhhh

Har du provat att byta till Plejd istället? :cool:

• Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
WAaaaaaaaagh!

Behöver vrida 10grader till men får fan inte kraft :mad:

VVS-installation, rör, ventiler, golvnivåperspektiv, skiftnyckel, teknisk miljö, underhåll, ingenjörsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rörsystem med kopparledningar och isolering under vitmålat tak, teknisk installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
fremax
  • Laddar…
Kråkfot, förlängare och spärrskaft?

• Gilla
Karl-E och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAaaaaaaaagh!

[bild]

[bild]
Träbit av lämplig tjocklek in under skaftet på skiftnyckeln och sedan in med ett koben och bänd.

/Höghus

• Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Gaaaahhh!
Spricka i ett revben, hinner inte med ont just nu!

• Ledsen
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAaaaaaaaagh!

[bild]

[bild]
Ingen winbag som du kan pumpa upp under med en kloss mellan?

mexitegel mexitegel skrev:
Gaaaahhh!
Spricka i ett revben, hinner inte med ont just nu!
Åh. Du har något att se fram emot om 3-4 veckor då när det onda går över.

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
Många bra idéer!
Det slutade med att korset åkte av igen.

Men ett waaaaaagh kommer sällan ensamt, pluggen brast. Men rejäl tur att man har en nattsuddande mångpysslande svärfar med ett lager av kopplingar så jag kunde byta.

tttomten tttomten skrev:
Självklart men om jag sen fabriksåterställer och ställer in som ny (utan backup) ligger den ändå kvar. Om inställning borde det försvinna eller om det skapar hårdvarufel så borde båda telefonerna vara låsta.

Flyttat fenomen, löste grabbens tele men den som jag labbade med är fortfarande utan ljud, trots fabriksåterställning, klonande från annan fungerande tele, ny fabriksåterställnkng, VoLte av mm. gaaaahhhhh
Varför köra iphone när det finns Android
Slipper man dessutom stödja ett patenttroll

• Gilla
Kirre2 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.