AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är vintertiden som är felet. Sommartid är mycket bättre för det gör det mörkare en timme senare på kvällen. Mycket mer värdefullt även på vintern.
Jag tycker det är värdefullare med ljus på morgonen än på kvällen. Men så är jag en kvällsmänniska som har svårt art komma igång om det är mörkt.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Man sover ju för fan då ändå. Det var när vi var ett bondesamhälle. Nu är det mycket mer värt det är ljust en timme extra på eftermiddagen istället.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man sover ju för fan då ändå. Det var när vi var ett bondesamhälle. Nu är det mycket mer värt det är ljust en timme extra på eftermiddagen istället.
Vintertid? Menar du normaltid?
 
  • Gilla
Nyikåk
  • Laddar…
tommib
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man sover ju för fan då ändå. Det var när vi var ett bondesamhälle. Nu är det mycket mer värt det är ljust en timme extra på eftermiddagen istället.
"Man" -> Du (och, får jag medge, ett antal andra. Men inte alla)

Vissa av oss uppskattar att det är ljust när vi kliver upp. Vid 0600. Sommarkvällarna är ljusa ändå, det kan kvitta efter typ två veckor.
 
  • Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
Tänk och mät först, borra sen. Första två stegen är inte valfria. Inte ens när man är stressad och barnen ylar om mat. GAAAAHHHH!!!
 
  • Gilla
  • Haha
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
"Man" -> Du (och, får jag medge, ett antal andra. Men inte alla)

Vissa av oss uppskattar att det är ljust när vi kliver upp. Vid 0600. Sommarkvällarna är ljusa ändå, det kan kvitta efter typ två veckor.
Har väl inget större problem med att behålla vintertiden. Det jag har problem med är att ersätta sommartiden med vintertid som en del galningar vill. Hål i huvudet. Man vill ju sitta i solen på ballen en timme extra efter jobbet.
 
  • Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man sover ju för fan då ändå. Det var när vi var ett bondesamhälle. Nu är det mycket mer värt det är ljust en timme extra på eftermiddagen istället.
Styr du inte din egen tid?
 
F fribygg skrev:
Styr du inte din egen tid?
Jo men man är två i ett förhållande. Nej ska man ta bort någon av de två så är det vintertiden.
 
  • Gilla
Edlunn
  • Laddar…
GAAAAAAHH!! Normaltid i går och sommartid nu men nån tum nysnö på marken likafullt.
 
Gaaah 38.9 graders feber några dagar innan man ska till Alperna!
 
  • Ledsen
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Gaaah 38.9 graders feber några dagar innan man ska till Alperna!
Skönt. Slipper du lämna ungarna på dagaktiviteterna imorgon och plåga skattesystemet ytterligare;)
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Gaaah 38.9 graders feber några dagar innan man ska till Alperna!
Var glad att det är innan, morsan ligger däckad med 40 grader på Canarieholmarna, det var tydligen inte så kul i 28 graders värme.
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Gaaah 38.9 graders feber några dagar innan man ska till Alperna!
Vad ska du till Alperna att göra när vi ska få 20 cm snö i Stockholm kommande dygnet, medan det är snöbrist där nere.
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
B b8q skrev:
Vad ska du till Alperna att göra när vi ska få 20 cm snö i Stockholm kommande dygnet, medan det är snöbrist där nere.
Komma bort från gråa svenskar
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Komma bort från gråa svenskar
Ett besök till Rinkeby då kanske?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Pappa1986 och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.