N
hsd hsd skrev:
Vad sjutton har hänt
Ser ut som kordväven gått sönder
 
N Niq skrev:
Det borde väl inte vara omöjligt att hitta ett beg Nokia däck om du ringer runt till några däcksfirmor. Om du nu inte har väldigt ovanlig storlek.
C-däck, 205/65/16. Jag flyttade hjulet till bakaxeln så länge tills det blir vardag och däckverkstan öppnar.
 
GAAAAHHHH!!!
Bestämde mig för att ta den smala vägen över skogen som är en mycket fin vinterväg nu, fick möte med bil med bred släpvagn och höll ordentligt åt sidan, och snöplogsvallen ligger 2 dm utanför dikeskanten...

Röd bil halvvägs i diket, snötäckt landsväg, vinter, soligt, träd med frost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den jag mötte är mer välbekant med vägen och aktade sig för att hålla ut för mycket, han stannade dock och efter att jag provat ett antal gånger utan att komma upp trots AWD åkte han för att hämta en traktor, för vad han sa var inte första gången...

Strax efter kommer ett par på snöskoter och med diverse visa råd från damen i sällskapet lyckades jag ta mig upp med lite putta-på hjälp från dem och hustrun, så då vart det GLAAAA istället!

På bilden ser det inte ut att luta så mycket, men det gjorde det, med bara is under snön och som lök på laxen en skarp iskant vid dikeskanten.

När jag tackade dem sa jag att "det ska vara en kvinna till allt" och frågade om hon körde ambulans eller nåt.
Hon skrattade och sa att hon är ekonom.
Tänka sig att en ekonom också kommer till nytta ibland. Fantastiskt!

Edit
Glömde en liten "wink" efter sista raden, bäst att komplettera innan jag får forumets samlade kader av ekonomer efter mig.;);););)
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
fremax och 10 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
GAAAAHHHH!!!
Bestämde mig för att ta den smala vägen över skogen som är en mycket fin vinterväg nu, fick möte med bil med bred släpvagn och höll ordentligt åt sidan, och snöplogsvallen ligger 2 dm utanför dikeskanten...

[bild]

Den jag mötte är mer välbekant med vägen och aktade sig för att hålla ut för mycket, han stannade dock och efter att jag provat ett antal gånger utan att komma upp trots AWD åkte han för att hämta en traktor, för vad han sa var inte första gången...

Strax efter kommer ett par på snöskoter och med diverse visa råd från damen i sällskapet lyckades jag ta mig upp med lite putta-på hjälp från dem och hustrun, så då vart det GLAAAA istället!

På bilden ser det inte ut att luta så mycket, men det gjorde det, med bara is under snön och som lök på laxen en skarp iskant vid dikeskanten.

När jag tackade dem sa jag att "det ska vara en kvinna till allt" och frågade om hon körde ambulans eller nåt.
Hon skrattade och sa att hon är ekonom.
Tänka sig att en ekonom också kommer till nytta ibland. Fantastiskt!

Edit
Glömde en liten "wink" efter sista raden, bäst att komplettera innan jag får forumets samlade kader av ekonomer efter mig.;);););)
Tips från en ekonom: Det första många glömmer är att koppla ur allt vad antispin och liknade system heter beroende på biltillverkare. Har man fyrhjulsdrift och ta sig loss från en fastkörning vill man ha mycket effekt till hjulen och man vill definitivt inte ha ett system som bromsar hjulen.
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Tips från en ekonom: Det första många glömmer är att koppla ur allt vad antispin och liknade system heter beroende på biltillverkare. Har man fyrhjulsdrift och ta sig loss från en fastkörning vill man ha mycket effekt till hjulen och man vill definitivt inte ha ett system som bromsar hjulen.
Hennes tips var faktiskt att backa ner mera i diket för att få "rakare" väg upp framåt, inget man tänker direkt på att sätta ner sig ännu mera, men funkade utmärkt, säkert lite tur också då det var isbana både vid sidan och på vägen men snön som packade under i hjulen i diket bidrog till greppet.

Brukar ofta åka denna väg till jobbet och då går det oftast fort med jobbkärran, denna gången med hustruns bil och henne i passagerarsätet körde jag uppenbarligen för sakta...
 
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAAHHHHHH!!

Köpte ny matgrupp och 1 stol va sönder. Fick en ny igår men packade upp den idag. Sönder!! Jävla postnord
Vit plaststol med brutna ben mot en mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Arg
Jumos och 6 till
  • Laddar…
Det där fixar målaren.
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 9 till
  • Laddar…
galento
Alfredo Alfredo skrev:
Inte skulle väl jag strö salt i såren? GAAAAHHHH!!! GAAAAHHHH!!! GAAAAHHHH!!! :cry::cry:
[bild]

Räddar inte din bromsskiva men kanske någon annans.
Ja en sån är nog inte så dumt , blir ju klart
billigare iallafall :thinking:;):p
 
S
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det här var slutklämmen på svaret jag fick:

Eftersom vi inte kan veta om bilarna används privat eller i tjänst faktureras alla registrerade företagsfordon som klassas som lätt lastbil.

Med det system som vi har valt att använda oss av så blir tyvärr konsekvensen att de som besöker oss med en företagsbil får betala, oavsett vilket syfte man besöker oss i.

Vi kommer att fakturera alla företag som kommer med sin lätta lastbil till returpunkten och gör inga undantag i detta skede.



Vänliga hälsningar

Kundservice

Nodra AB

Telefon: +4611-15 15 50
Kundservice@nodra.se
[www.nodra.se]www.nodra.se
Du bor väl i sörping?! Då får du ju inte slänga skräp i norpan....
 
hsd
P Pappa1986 skrev:
GAAAAAAHHHHHH!!

Köpte ny matgrupp och 1 stol va sönder. Fick en ny igår men packade upp den idag. Sönder!! Jävla postnord
[bild]
Det måste vara fabrikationsfel
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
GAAAAHHHH!!!
Bestämde mig för att ta den smala vägen över skogen som är en mycket fin vinterväg nu, fick möte med bil med bred släpvagn och höll ordentligt åt sidan, och snöplogsvallen ligger 2 dm utanför dikeskanten...

[bild]

Den jag mötte är mer välbekant med vägen och aktade sig för att hålla ut för mycket, han stannade dock och efter att jag provat ett antal gånger utan att komma upp trots AWD åkte han för att hämta en traktor, för vad han sa var inte första gången...

Strax efter kommer ett par på snöskoter och med diverse visa råd från damen i sällskapet lyckades jag ta mig upp med lite putta-på hjälp från dem och hustrun, så då vart det GLAAAA istället!

På bilden ser det inte ut att luta så mycket, men det gjorde det, med bara is under snön och som lök på laxen en skarp iskant vid dikeskanten.

När jag tackade dem sa jag att "det ska vara en kvinna till allt" och frågade om hon körde ambulans eller nåt.
Hon skrattade och sa att hon är ekonom.
Tänka sig att en ekonom också kommer till nytta ibland. Fantastiskt!

Edit
Glömde en liten "wink" efter sista raden, bäst att komplettera innan jag får forumets samlade kader av ekonomer efter mig.;);););)
Händer hela tiden i Sälen. Jäkla överplogningar!
 
Överplogningar är ett skit men nödvändiga vid mycket snö, slutar man ploga vid kanten blir vägen snart smal som en gurklist.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Överplogningar är ett skit men nödvändiga vid mycket snö, slutar man ploga vid kanten blir vägen snart smal som en gurklist.
Skära snövallen görs väl också för att smältvattnet inte skall rinna tillbaka ut på vägen, då är det trevligt med plogkäppar som visar vägkanten.
Våran vägförening kör med snöslunga för att slippa att snön fastnar på vägen av vallarna när det blåser, men det fungerar väl mindre bra när det skall gå fort som attans att få bort snön
 
Tokslut Tokslut skrev:
Skära snövallen görs väl också för att smältvattnet inte skall rinna tillbaka ut på vägen, då är det trevligt med plogkäppar som visar vägkanten.
Våran vägförening kör med snöslunga för att slippa att snön fastnar på vägen av vallarna när det blåser, men det fungerar väl mindre bra när det skall gå fort som attans att få bort snön
Fast plogkäpparna sitter långt utanför asfaltskanten. Man får gissa hur långt ut man törs gå. Många gissar fel.
 
hsd
Sätter de käpparna i diket, här finns lite fast mark utanför asfalten där sätts käpparna ( småvägar)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.