Unikt namn
På min ÅVC så frodas även små omärkta lastbilar med icke svensktalande personer, medan en annan får slanta 600spänn för ett par brädor.
Men så kör ÅVC personalen runt i suvar i miljonklassen, så man får väl anta att det regleras vid sidan av.
 
  • Ledsen
Isakare
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det här var slutklämmen på svaret jag fick:

Eftersom vi inte kan veta om bilarna används privat eller i tjänst faktureras alla registrerade företagsfordon som klassas som lätt lastbil.

Med det system som vi har valt att använda oss av så blir tyvärr konsekvensen att de som besöker oss med en företagsbil får betala, oavsett vilket syfte man besöker oss i.

Vi kommer att fakturera alla företag som kommer med sin lätta lastbil till returpunkten och gör inga undantag i detta skede.



Vänliga hälsningar

Kundservice

Nodra AB

Telefon: +4611-15 15 50
Kundservice@nodra.se
[www.nodra.se]www.nodra.se
Låter mycket tveksamt men verkar som att alla återvinningscentraler gör likadant. Har du papper på att bilen är förmånsbeskattad och allt är i sin ordning så kan jag aldrig tänka mig att du skulle vara skyldig att betala något. Problemet är ju att summan är under ARNs minimigräns, så enda sättet fram är väl inkasso, stämning och fogden
 
Teckna ner problemen med förmånsbilar i ett brev till kommunens styrande politiker.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Ggggaaaaaaahhhhhhh!!!!

Jag tyckte det vibrerade lite sist jag var ute och åkte...


Vinterdäck närbild, mönster, dubbar, asfalt, snötäckt mark med fotspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bra med lite extra utgifter för att matcha elräkningen.
 
  • Ledsen
Noramasen och 5 till
  • Laddar…
Maria T
SRV återvinning AB, ett kommunägt företag (fem kommuner ihop) med återvinningscentraler har sedan 1/12 2022 tagit bort passerkorten och använder sedan dess körkort som passerkort. Frågade härom senast hur min körkortslöse bättre hälft ska göra de gånger han lastar nåt på pirran och drar den till ÅVC - det händer kanske två ggr om året vid tidpunkter när jag (och med mig, bilen) är bortresta.
Personalen tycktes inte riktigt veta svaret på frågan, tyckte väl mest att det var konstigt med människor som tar sig dit till fots. Men jag ser ofta folk som drar skräp i gamla barnvagnar, och inte helt ovanligt att folk bär sängar och andra möbler just för att i flerfamiljshusens grovsoprum står det att möbler är förbjudna...

Så, nästa tanke är, hur gör en person som åker till ÅVC både privat och som "egen företagare", det går ju inte att lösa med körkortsinloggning tänker jag utan någon form av annat kort som visar att det är på företaget.

Till nåt helt annat.
Gaaaaaaaaaaaaaah för svart-is på uppfarten och slut på sand i hinkarna, fick gå till närmsta blå sandlåda och det vet väl alla hur tung en murarhink full med sand är :worried:
 
useless useless skrev:
Ggggaaaaaaahhhhhhh!!!!

Jag tyckte det vibrerade lite sist jag var ute och åkte...


[bild]

Bra med lite extra utgifter för att matcha elräkningen.
Det där däcket är väl ändå avskrivet sedan länge ser det ut som ;)
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Det där däcket är väl ändå avskrivet sedan länge ser det ut som ;)
Funkar bra som dubbfritt... (y) Men ja, det är inte i bästa skick. Dock hade jag räknat med att det skulle hålla säsongen ut. Jag funderar på att byta bil nån gång i sommar, så det känns onödigt att kosta på helt nya däck för en tiondel av bilens värde.
Jag behöver även nya bromsskivor och belägg inför den stundande besiktningen, så med en fulltankning på det så har jag nästan fördubblat bilens värde.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAGH!
Skit i ögat! hoppas det hittar ut snart!
WAAAAAAGH!
Läkaren tycker det är en ögoninfektion :sweat:
 
  • Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N
useless useless skrev:
Funkar bra som dubbfritt... (y) Men ja, det är inte i bästa skick. Dock hade jag räknat med att det skulle hålla säsongen ut. Jag funderar på att byta bil nån gång i sommar, så det känns onödigt att kosta på helt nya däck för en tiondel av bilens värde.
Jag behöver även nya bromsskivor och belägg inför den stundande besiktningen, så med en fulltankning på det så har jag nästan fördubblat bilens värde.
Isåfall lönar det sig väl att ett köpa ett begagnat däck. Om du inte har fyrhjulsdrift så räcker det ju med att ha ett lagligt med samma dimensioner.

Det ser ju förstås bättre ut om alla däcken är likadana. Det borde väl inte vara omöjligt att hitta ett beg Nokia däck om du ringer runt till några däcksfirmor. Om du nu inte har väldigt ovanlig storlek.
 
  • Gilla
vitt_prio143
  • Laddar…
Gaaaahhhh

Viaplay appen i tvn är osamarbetsvillig, inte ok!
Stort TV-skärm med felmeddelande, ljust rum, modern möblering, skandinavisk stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack gode... för Chromecast.
 
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaahhhh

Viaplay appen i tvn är osamarbetsvillig, inte ok!
[bild]

Tack gode... för Chromecast.
100 poäng, @FredrikR! Både fota TV:n och få in ett gaahhh! i samma post. Finns det en tvillingpost med gaahh:et inklisrat i bilden i den andra tråden blir jag hänförd (du får en timme på dig).
Man med cylindrar, formell klädsel, tittar bestämt, historiskt eller fiktivt tema, GIF-bild, mörk bakgrund, mystisk atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
100 poäng, @FredrikR! Både fota TV:n och få in ett gaahhh! i samma post. Finns det en tvillingpost med gaahh:et inklisrat i bilden i den andra tråden blir jag hänförd (du får en timme på dig).
[bild]
Lugn nu, det är spännande på tv ;)(y)
 
  • Haha
  • Gilla
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
På onsdag (25 jan) är det halvsnödagen. Då ska hälften av vinterns snö ha kommit. Lika mycket kvar alltså innan det vänder.:) Skylt visar snödjup på cirka 120 centimeter, skog och blå himmel syns, ski tips sticker fram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gaaahh.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
  • Ledsen
Isakare och 6 till
  • Laddar…
P
Maria T Maria T skrev:
Gaaaaaaaaaaaaaah för svart-is på uppfarten och slut på sand i hinkarna
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
hsd
useless useless skrev:
Ggggaaaaaaahhhhhhh!!!!

Jag tyckte det vibrerade lite sist jag var ute och åkte...


[bild]

Bra med lite extra utgifter för att matcha elräkningen.
Vad sjutton har hänt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.