1 662 246 läst ·
17 812 svar
1662k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
På min ÅVC så frodas även små omärkta lastbilar med icke svensktalande personer, medan en annan får slanta 600spänn för ett par brädor.
Men så kör ÅVC personalen runt i suvar i miljonklassen, så man får väl anta att det regleras vid sidan av.
Men så kör ÅVC personalen runt i suvar i miljonklassen, så man får väl anta att det regleras vid sidan av.
Låter mycket tveksamt men verkar som att alla återvinningscentraler gör likadant. Har du papper på att bilen är förmånsbeskattad och allt är i sin ordning så kan jag aldrig tänka mig att du skulle vara skyldig att betala något. Problemet är ju att summan är under ARNs minimigräns, så enda sättet fram är väl inkasso, stämning och fogden[SKPG]Zamora skrev:
Det här var slutklämmen på svaret jag fick:
Eftersom vi inte kan veta om bilarna används privat eller i tjänst faktureras alla registrerade företagsfordon som klassas som lätt lastbil.
Med det system som vi har valt att använda oss av så blir tyvärr konsekvensen att de som besöker oss med en företagsbil får betala, oavsett vilket syfte man besöker oss i.
Vi kommer att fakturera alla företag som kommer med sin lätta lastbil till returpunkten och gör inga undantag i detta skede.
Vänliga hälsningar
Kundservice
Nodra AB
Telefon: +4611-15 15 50
Kundservice@nodra.se
[www.nodra.se]www.nodra.se
Hobbyelektriker
· E
· 15 368 inlägg
Teckna ner problemen med förmånsbilar i ett brev till kommunens styrande politiker.
SRV återvinning AB, ett kommunägt företag (fem kommuner ihop) med återvinningscentraler har sedan 1/12 2022 tagit bort passerkorten och använder sedan dess körkort som passerkort. Frågade härom senast hur min körkortslöse bättre hälft ska göra de gånger han lastar nåt på pirran och drar den till ÅVC - det händer kanske två ggr om året vid tidpunkter när jag (och med mig, bilen) är bortresta.
Personalen tycktes inte riktigt veta svaret på frågan, tyckte väl mest att det var konstigt med människor som tar sig dit till fots. Men jag ser ofta folk som drar skräp i gamla barnvagnar, och inte helt ovanligt att folk bär sängar och andra möbler just för att i flerfamiljshusens grovsoprum står det att möbler är förbjudna...
Så, nästa tanke är, hur gör en person som åker till ÅVC både privat och som "egen företagare", det går ju inte att lösa med körkortsinloggning tänker jag utan någon form av annat kort som visar att det är på företaget.
Till nåt helt annat.
Gaaaaaaaaaaaaaah för svart-is på uppfarten och slut på sand i hinkarna, fick gå till närmsta blå sandlåda och det vet väl alla hur tung en murarhink full med sand är
Personalen tycktes inte riktigt veta svaret på frågan, tyckte väl mest att det var konstigt med människor som tar sig dit till fots. Men jag ser ofta folk som drar skräp i gamla barnvagnar, och inte helt ovanligt att folk bär sängar och andra möbler just för att i flerfamiljshusens grovsoprum står det att möbler är förbjudna...
Så, nästa tanke är, hur gör en person som åker till ÅVC både privat och som "egen företagare", det går ju inte att lösa med körkortsinloggning tänker jag utan någon form av annat kort som visar att det är på företaget.
Till nåt helt annat.
Gaaaaaaaaaaaaaah för svart-is på uppfarten och slut på sand i hinkarna, fick gå till närmsta blå sandlåda och det vet väl alla hur tung en murarhink full med sand är
Funkar bra som dubbfritt...snaggletooth skrev:
Jag behöver även nya bromsskivor och belägg inför den stundande besiktningen, så med en fulltankning på det så har jag nästan fördubblat bilens värde.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 677 inlägg
Isåfall lönar det sig väl att ett köpa ett begagnat däck. Om du inte har fyrhjulsdrift så räcker det ju med att ha ett lagligt med samma dimensioner.useless skrev:
Funkar bra som dubbfritt...Men ja, det är inte i bästa skick. Dock hade jag räknat med att det skulle hålla säsongen ut. Jag funderar på att byta bil nån gång i sommar, så det känns onödigt att kosta på helt nya däck för en tiondel av bilens värde.
Jag behöver även nya bromsskivor och belägg inför den stundande besiktningen, så med en fulltankning på det så har jag nästan fördubblat bilens värde.
Det ser ju förstås bättre ut om alla däcken är likadana. Det borde väl inte vara omöjligt att hitta ett beg Nokia däck om du ringer runt till några däcksfirmor. Om du nu inte har väldigt ovanlig storlek.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
100 poäng, @FredrikR! Både fota TV:n och få in ett gaahhh! i samma post. Finns det en tvillingpost med gaahh:et inklisrat i bilden i den andra tråden blir jag hänförd (du får en timme på dig).FredrikR skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 151 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 151 inlägg


