GAAAAHHHH!

Antivaxxare...

• Gilla
  • Älska
Uwe H och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
13th Marine 13th Marine skrev:
GAAAAHHHH!

Antivaxxare...
Nej jag är för vaccin. Men inte detta hittepå:sweat:

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Trodde folk hade slutat upp med dessa löjliga tester. Ge tusan i att testa dig, stanna hemma om du är sjuk.
Eftersom både jag och frun har det som krav från våra arbetsgivare måste det testas för covid, då det är en viss skillnad mellan covid och en vanlig förkylning, även om symptomen är likartade. Och att stanna hemma när jag är sjuk behöver du inte upplysa mig om att jag ska göra, det begriper jag själv.

Redigerat:
  • Gilla
husägaren TS och 1 till
  • Laddar…
Gaaaahhhhh!

Nästnästgrannen håller långsamt på att förvandla sin tomt till en betongtäckt parkeringsplats. Deras val, visst.

Men måste de göra det vid 22.30?

• Wow
Maria T
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Gaaaahhhhh!

Nästnästgrannen håller långsamt på att förvandla sin tomt till en betongtäckt parkeringsplats. Deras val, visst.

Men måste de göra det vid 22.30?
Om de blandar med elektrisk tombola är lördagskväll kl 22.30 kanske veckans billigaste tid?

• Gilla
  • Haha
245 Lux och 4 till
  • Laddar…
Kanske det.

Synd att jag inte har kvar motorcykeln. Det känns som att 05.30 skulle vara en billig tid att testa om motorn funkar när jag nästan kommit ut på vägen. Just vid deras hus.

Med tanke på att de har sina byggstrålkastare på dygnet runt är nog elkostnaden inte det första de tänker på.

• Gilla
Male1010
  • Laddar…
engs
Gaaaaaah!

Varför inte kombinera rekordhöga elpriser med magsjukt barn?
Loftsäng är inte en bra kombination vid magsjuka… om nån trodde annat.

Sen lyckades han träffa allt besvärligt att rengöra tidigt i morse i vardagsrummet. Förutom matta etc. även soffan ink. armstöd med ej borttagbart tyg, en fatboy sittsäck osv.

• Ledsen
  • Gilla
Garderobssnickarn och 6 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Gaaaaaah!

Sen lyckades han träffa allt besvärligt att rengöra tidigt i morse i vardagsrummet. Förutom matta etc. även soffan ink. armstöd med ej borttagbart tyg, en fatboy sittsäck osv.
Jag hat seriöst övervägt att inreda ett maksjukerum med endast en toalett och en gummerad madrass :crysmile:

• Gilla
Alex Schyllert1
  • Laddar…
N
Vid magsjuka sover man på madrass på golvet. Helst i badrummet. Fast den börjar ju alltid mitt i natten när alla sover.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
4-åring som bestämt sig för att vakna 2 timmar tidigare än vanligt. Varje natt hela veckan!
Gaahh!

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
engs engs skrev:
Gaaaaaah!

Se till att fixa recept på munsönderfallande ondansetron. En tablett "botar" i deflesta fall vinterkräksjukan. Oerhört användbart, särskilt när man har barn i våningssäng.

Och så för att inte vara offtopic, GAAAAAH! Sist vi hade kräksjuka hemma var tabletterna slut.

• Gilla
MLA79
  • Laddar…
S
fatsug fatsug skrev:
Se till att fixa recept på munsönderfallande ondansetron. En tablett "botar" i deflesta fall vinterkräksjukan. Oerhört användbart, särskilt när man har barn i våningssäng.
GAAH, FASS: "Det finns inga tillgängliga data från kontrollerade kliniska studier avseende profylaxbehandling med ondansetron av fördröjt eller ihållande illamående och kräkningar. Det finns inga tillgängliga data från kontrollerade kliniska studier avseende användning av ondansetron vid behandling av illamående och kräkningar som orsakas av strålbehandling hos barn."

• Ledsen
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Är det "bara" illamående, eller är det strålbehandling också?

I vilket fall, hoppas jag att det blir bättre.

GAAAAHHH!
Ringde Nibe support idag. Hade 80 samtal före, så jag valde alternativet att bli uppringd.
Efter ett par timmar ringde en person från NIBE och jag förklarade mitt problem.
"Det är ett tekniskt problem" sa han. "Jag kopplar till tekniker".
Har nu stått 70 minuter i telefonkö.... och väntar fortfarande.

Gaaah!
GÖÖÖHH

• Arg
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
B
Gaaahhhh!
Känt lite vibrationer från nått bakdäck nr jag kör i vissa hastigheter, tänkte att det är en balanseringsvikt som lossnat. Men nä! Cord-släpp, så det får blir nya däck i julklapp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.