AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Familjegods, inget ni i pöbeln pysslar med. Eftersom den är från mammas sida får du nog kalla det mammas mark
Du har alltså inte ens nån liten procentandel i fastigheten om jag förstår saken rätt..

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Belånat som vanligt antar jag🤷
Boomers har inga lån, de köpte villan idag värd 25 miljoner för 1.5 miljoner i dagens penningvärde. De köpte flera lägenheter under 90 talskrisen för inga pengar alls.

• Gilla
Frerider
  • Laddar…
Frerider
Boomers har inga lån, de köpte villan idag värd 25 miljoner för 1.5 miljoner i dagens penningvärde. De köpte flera lägenheter under 90 talskrisen för inga pengar alls.
Sant, men många har belånat upp sig mot värdet det var väl det jag tänkte.
Men om det är obelånat så lyckos dig😉

• Gilla
Intet
  • Laddar…
De köpte flera lägenheter under 90 talskrisen för inga pengar alls.
Det var då precis som i dag fullt möjligt att buda på och köpa det man så önskade, vissa betalade kanske en krona för en lägenhet.

Att du inte äger nån fastighet i skärgården är bara att beklaga, men du kan ju förmodligen köpa dej nått eget om du har råd.

Familjegods, inget ni i pöbeln pysslar med. Eftersom den är från mammas sida får du nog kalla det mammas mark
Deras mark, alltså. Rent juridiskt är du vuxen (tror jag) och förväntas ha en egen ekonomi skild från dina välgörare.

Sålänge du inte bor där du vill, för att du inte har råd trots att du tiggt till dig hjälp från de rika. Du är själva sinnebilden av pöbel som lånar sig till en fasad av överklass.
Du som är satt i skuld är inte fri!

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Deras mark, alltså. Rent juridiskt är du vuxen (tror jag) och förväntas ha en egen ekonomi skild från dina välgörare.

Sålänge du inte bor där du vill, för att du inte har råd trots att du tiggt till dig hjälp från de rika. Du är själva sinnebilden av pöbel som lånar sig till en fasad av överklass.
Du som är satt i skuld är inte fri!

[media]
Det är lärorikt för mig hänga på byggahus så man få se hur vanligt simpelt pöbelfolk fungerar och tänker.

• Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Sant, men många har belånat upp sig mot värdet det var väl det jag tänkte.
Men om det är obelånat så lyckos dig😉
Kan man betala av allt är väl det nice. Men jag skulle ändå ha någon miljon kvar på mitt hus även om jag tömde ISK kan jag lika gärna behålla några miljoner där och få lite avkastning

• Gilla
Frerider
  • Laddar…
GAAAHHH!! Dottern fick lön från komunens ferierbete på en plusgiroavi.
Denna måste tydligen postas till Nordea, säkert med diverse kopior av id-handlingar av alla i familjen , alternativt att tid bokas på Nordea då dottern med båda sina målsmän skall dyka upp fysiskt.
För denna glädje får man då betala ca 200kr i avgift. Förbjud plusgiroavier.

• Wow
  • Ledsen
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Kan man betala av allt är väl det nice. Men jag skulle ändå ha någon miljon kvar på mitt hus även om jag tömde ISK kan jag lika gärna behålla några miljoner där och få lite avkastning
Såklart! Man använder ju pengar som är belånat på huset för att få en fin hävstång i aktiehandel. Alldeles för billig ränta på bolån idag för att inte nyttja det. Dessutom avdragsgillt.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.