kashieda kashieda skrev:
Gaaaahhhhhh!

Ont i hals, feber och allmänt blä. Har åtminstone lyckats få i mig lite vätska, men ska nog återvända till horisontalläge inom kort.
Och nu ner i luftrör/lungor.

Det vore ju skönt att kunna sova på natten istället för att hosta sig vaken varje timme.

Jag har inte tid att vara sjuk...

• Ledsen
Kakelugnen566 och 4 till
  • Laddar…
Förbannade satfläskamazon!
Testade åter en kortare period av primetillägget då det tidigare inte var enligt deras egna direktiv vad gäller frakter. Avslutade nu igen då det fortfarande visas en kort leveranstid innan köp, och när det väl registrerats köp så ändras leveranstiden ett par dagar framåt. Vad är det för förbannat lurendrejeri? Och inte fan går det att få kontakt med dem utan att slussas runt till helt irrelevanta frågeställningar. Bezos kan ta sin förbannade raket och stoppa upp i rektum 😡

• Haha
  • Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Avslutade nu igen då det fortfarande visas en kort leveranstid innan köp, och när det väl registrerats köp så ändras leveranstiden ett par dagar framåt.
Detta stämmer inte med min erfarenhet. Jag tycker det brukar stämma och att jag minst lika ofta får prylarna tidigare än utlovat som senare. Dock har jag märkt att om de exempelvis utlovar leverans den 10:e kan man vid beställningen ibland välja mellan till ombud den 10:e eller hemleverans den 11:e. Det är inget liknande du "råkat ut för"?

• Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Gaaaahhhh. Polisen tyckte jag störde ordningen.

bot.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag brukar aldrig ha några kläder när jag hämtar posten. Bara för att det den här gången var ett paket på ICA så blir såklart någon jävel kränkt.

• Haha
  • Wow
HenrikHuslöse och 8 till
  • Laddar…
Ja det är märkligt hur upplevelserna kan variera. Och vissa beställningar kan komma i tid för egen del också och det är det som jag tycker att kan krävas av samtliga aktörer som har en säljande funktion. STÅR det att inför köp så är leveranstiden en stor del, om inte avgörande till fördel att handla på det stället så SKA det också följas. I detta fall skulle samtliga delar (5 st) levereras på måndag. Nu kommer de på tisdag och ONSDAG! Och kommer de dessutom med FEDEX så vill de ha påskrift för utlämnande.
Ett bedrägligt förfarande. Och kundtjänsten är HELT obefintlig!

Alfredo Alfredo skrev:
Dock har jag märkt att om de exempelvis utlovar leverans den 10:e kan man vid beställningen ibland välja mellan till ombud den 10:e eller hemleverans den 11:e. Det är inget liknande du "råkat ut för"?
Detta var inte aktuellt överhuvudtaget då jag hade ”prime” men vet att det finns och har använt mig av det tidigare.

Förbannade satfläskamazon!
Testade åter en kortare period av primetillägget då det tidigare inte var enligt deras egna direktiv vad gäller frakter. Avslutade nu igen då det fortfarande visas en kort leveranstid innan köp, och när det väl registrerats köp så ändras leveranstiden ett par dagar framåt. Vad är det för förbannat lurendrejeri? Och inte fan går det att få kontakt med dem utan att slussas runt till helt irrelevanta frågeställningar. Bezos kan ta sin förbannade raket och stoppa upp i rektum 😡
Men de är ju helt grymma på kundtjänst där. Välj att de ska ringa upp på ditt nummer så ringer en människa som pratar perfekt svenska.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Men de är ju helt grymma på kundtjänst där. Välj att de ska ringa upp på ditt nummer så ringer en människa som pratar perfekt svenska.
Och fort går det oftast!

Detta var inte aktuellt överhuvudtaget då jag hade ”prime” men vet att det finns och har använt mig av det tidigare.
Vad märkligt. Så här ser det ut väldigt ofta för mig. Exemplet från ett låtsasköp av en godtycklig pryl.

Screenshot_2026-04-17_11-24-14.png

• Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Var dina varor sålda och levererade av Amazon eller tredjepart? Det sistnämnda kan bli lite hursomhelst med tider och leveranser utanför Amazons kontroll.

Alfredo Alfredo skrev:
Vad märkligt. Så här ser det ut väldigt ofta för mig. Exemplet från ett låtsasköp av en godtycklig pryl.

[bild]
Precis Exakt!
Det är ju där Det fallerar. När köpet väl är utfört flyttas datumet framåt.
IMG_3274.jpeg

• Arg
cpalm
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Jag försöker via kundtjänst och slussas bara vidare på sidan. Något telnr hittar inte jag nu längre, eller annan möjlighet till direktkommunikation för den delen. Säg inte nu bara för att såra min manlighet att jag är tvungen att lyfta på saker och ting för att hitta!😉

• Gilla
Per Sandberg1
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Var dina varor sålda och levererade av Amazon eller tredjepart? Det sistnämnda kan bli lite hursomhelst med tider och leveranser utanför Amazons kontroll.
Kan säga att det var båda alternativen, men det framgick likväl att som primemedlem så var datumen satta på måndag. Och vid tredje part tidigare så har jag också haft med det i beaktning. Och där har det ibland kommit dagen innan rent av. (Jaa inte före beställning förstås😉)

C
Det är ju där Det fallerar. När köpet väl är utfört flyttas datumet framåt.
Det där är ungefär lika pålitligt som amazons översättningar. Ibland visas en kortare leveranstid i utloggat läge 🤔
Beställde för skojs skull en av dessa artiklar som har ett halvårs leveranstid utan prime (då den skulle komma dagen efter). Den kom faktiskt fram efter 8 månader eller nåt sånt. Enligt amazon fanns den på ett externt lager (på månen då eller, kan man undra?)

useless useless skrev:
Jag brukar aldrig ha några kläder när jag hämtar posten. Bara för att det den här gången var ett paket på ICA så blir såklart någon jävel kränkt.
Skall vi tolka det som att du fått böter för att du varit naken på ICA? 😂

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Jag försöker via kundtjänst och slussas bara vidare på sidan. Något telnr hittar inte jag nu längre, eller annan möjlighet till direktkommunikation för den delen. Säg inte nu bara för att såra min manlighet att jag är tvungen att lyfta på saker och ting för att hitta!😉
Har du tittat eller har du letat? brukar min fru säga till mig...😀

I appen på mobilen är det som följer:
Längst ner på startsidan finns "Kontakta kundtjänst".
Scrolla längst ner på sidan du kommer till när du tryckt på "kontakta kundtjänst".
Strax ovanför "Hjälpartiklar" finns "Något annorlunda och svenskt".
Där finns valet "Jag behöver mer hjälp".
Där finns valet att chatta eller bli uppringd. De ringer inom 10 sekunder.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.