1 651 323 läst ·
17 667 svar
1651k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
4 dagar för att skruva OSB och gips på 12kvm........ Gaaaahhhhhhhh vilken jävla tid det tar med små utrymmen och snedtak och lågt till tak, 40 trappsteg och en bro ska man över och bära gips, ca 2000 trappsteg per dag....... faen jag vill ha semester
Allvetare
· Västra götaland
· 10 913 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 275 inlägg
Gaaaaaahhhh! Vad är det för stolle som har uppfunnit Häckberberis, och dessutom satt en sådan längs vår tomt mot ena grannen!!!!!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Skulle dra styrkabel och koppla in 2 st UPSer på 3 fas portar med frekvenstyrning, borde vara enkelt.......jag gjorde det ju för 3 år sen och elektrikern har redan satt upp de och dragit matning.
UPSerna sitter 15 meter bort i en annan del av lokalen, bara kabeldragningen tar 3 timmar och en tur för att köpa instalationsmaterial.
Bara programmeringen kvar. En 3 fas UPS ger bara 2 faser, så man måste ställa om en massa parametrar i styrningen för att UPSen ska orka dra motorn.......jag gjorde det som sagt för 3 år sen.....så jag borde väl komma ihåg
Efter 4 timmars knappande i skåpet slår jag igen locket och åker hem......jag kommer inte ihåg
Finns ingen att fråga heller, jag är den enda som lyckats få det att funka......för 3 år sen.
Anteckningarna jag gjorde då har jag slarvat bort.......GAAAAAHHHHH
UPSerna sitter 15 meter bort i en annan del av lokalen, bara kabeldragningen tar 3 timmar och en tur för att köpa instalationsmaterial.
Bara programmeringen kvar. En 3 fas UPS ger bara 2 faser, så man måste ställa om en massa parametrar i styrningen för att UPSen ska orka dra motorn.......jag gjorde det som sagt för 3 år sen.....så jag borde väl komma ihåg
Efter 4 timmars knappande i skåpet slår jag igen locket och åker hem......jag kommer inte ihåg
Finns ingen att fråga heller, jag är den enda som lyckats få det att funka......för 3 år sen.
Anteckningarna jag gjorde då har jag slarvat bort.......GAAAAAHHHHH
Gaaaahhhh!!!!
(Första semesterdagen)
Vaknade av känningar i halsen och trötthetstecken i musklerna…..vid frukost när barnens toast ska göras går toastjärnet sönder…… nu här ikväll lossnar handtaget på locket till pastakastrullen…. Gaaaahhhh!!!!
(Första semesterdagen)
Vaknade av känningar i halsen och trötthetstecken i musklerna…..vid frukost när barnens toast ska göras går toastjärnet sönder…… nu här ikväll lossnar handtaget på locket till pastakastrullen…. Gaaaahhhh!!!!
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
GAAAAHHHH
första semesterdagen och infiltrationsbädden verkar börja bli tät
Dotterns fyrhjuling vill inte starta (e10
) rivit förgasare men strular än
Lite trött i hjärnan så fick kassera några hylsor när ny jaktammo skulle laddas
Tror jag ligger kvar i sängen imorgon...
första semesterdagen och infiltrationsbädden verkar börja bli tät
Dotterns fyrhjuling vill inte starta (e10
Lite trött i hjärnan så fick kassera några hylsor när ny jaktammo skulle laddas
Tror jag ligger kvar i sängen imorgon...
Lufthansa: nä, vi tänker inte flyga hem er kl 18.50 som vi sa, men vi har bokat om er till 06.55 istället.
Hyrbilsföretaget: nä, vi tar inte emot bil innan 08.00.
Flygplatsen: vi har stängt mellan midnatt och 05.00.
Vi: gaaaaaahhhhhhh.....
Hyrbilsföretaget: nä, vi tar inte emot bil innan 08.00.
Flygplatsen: vi har stängt mellan midnatt och 05.00.
Vi: gaaaaaahhhhhhh.....