Alfredo Alfredo skrev:
GAAAAHHHH för de som inte sätter dit en ny reservrulle när de bytt rulle. De flesta som är kapabla att nyttja toalettpapper i en familj brukar kunna lära sig det efter lite övning.
Till och med Rejäl borde klara att få på två reservrullar på hållaren i #15663
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Sorry, tänkte inte på att vissa klarar sig på egen hand utan att behöva slösa med toapapper. GAAAAHHHH!!!
😴😴 Emoji av en hög bajs med en snarkande symbol, zzz, som indikerar sömn eller utmattning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gaaahhhh! för all modern teknik, har efter mycket tryckande på hundratals knappar fått den nya mobilen att fungera hjälpligt men Telenor har slutat med kortnummer för saldobesked. Tidigare tryckte man bara *121# så kom ett detaljerat besked om hur mycket surf och samtal till utlandet man hade kvar och hur länge laddningen gällde. Idag uppmanas man slå 220 och får då bara uppläst när kortet blir ogiltigt och eventuellt kontantbelopp på kortet, inga andra uppgifter än så. Har suttit en halvtimme i telefonkö till Telenors kundtjänst innan jag tröttnade.
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
J
B Bitterhetsakademin skrev:
Gaaahhhh! för all modern teknik, har efter mycket tryckande på hundratals knappar fått den nya mobilen att fungera hjälpligt men Telenor har slutat med kortnummer för saldobesked. Tidigare tryckte man bara *121# så kom ett detaljerat besked om hur mycket surf och samtal till utlandet man hade kvar och hur länge laddningen gällde. Idag uppmanas man slå 220 och får då bara uppläst när kortet blir ogiltigt och eventuellt kontantbelopp på kortet, inga andra uppgifter än så. Har suttit en halvtimme i telefonkö till Telenors kundtjänst innan jag tröttnade.
Har du ingen app?🫣
 
J Jansson69 skrev:
Har du ingen app?🫣
Hör till de gamla stofilerna som laddar via värdebevis, har inte ens detta förbannade Bank-ID som det tjatas om till höger och vänster och betraktas väl snart som ett UFO👽.
 
  • Wow
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
betraktas väl snart som ett UFO
Snart? 🙃
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 9 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Snart?
ET var modernare. Han ville åtminstone ringa hem! 😂
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
ET var modernare. Han ville åtminstone ringa hem! 😂
Jag är ändå inte på Jan Guillous och Lasse Åbergs nivå när det gäller teknikskepticism. Den förstnämnda höll i alla fall för några år sedan fast vid sin mekaniska skrivmaskin och hade hamstrat färgband för resten av sin livstid ifall de skulle försvinna från marknaden.
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Jag är ändå inte på Jan Guillous och Lasse Åbergs nivå när det gäller teknikskepticism. Den förstnämnda höll i alla fall för några år sedan fast vid sin mekaniska skrivmaskin och hade hamstrat färgband för resten av sin livstid ifall de skulle försvinna från marknaden.
Lika bra du skaffar bank-id nu , för du kommer inte undan på sikt
 
T tergo skrev:
Lika bra du skaffar bank-id nu , för du kommer inte undan på sikt
Det är möjligt att "resistance is futile" men jag och några likasinnade kämpar emot så länge det går, det finns en integritets aspekt i det hela och det mesta går att göra på alternativa vis. Försöker också att använda kontanter i den utsträckning det går. Det är sunt att inte vara helt beroende av amerikanska kortföretag.
 
  • Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
det mesta går att göra på alternativa vis.
Hur betalar du vanliga räkningar? Med inbetalningskort som postas till någon typ av Post-/Bank-/Plusgiro? Eller nyttjar du någon banks egen dosa och internetbank?

Jag försökte själv "stå emot" Bank-ID inledningsvis men det var många år sedan jag gav upp... Idag tycker jag det används ett flertal gånger dagligen, på gott och ont...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur betalar du vanliga räkningar? Med inbetalningskort som postas till någon typ av Post-/Bank-/Plusgiro? Eller nyttjar du någon banks egen dosa och internetbank?

Jag försökte själv "stå emot" Bank-ID inledningsvis men det var många år sedan jag gav upp... Idag tycker jag det används ett flertal gånger dagligen, på gott och ont...
Nordea har fortfarande kuvertgiro så ännu går det utmärkt att betala räkningarna den vägen, men med tiden kommer väl det systemet att försvinna eller bli orimligt dyrt.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Nordea har fortfarande kuvertgiro så ännu går det utmärkt att betala räkningarna den vägen, men med tiden kommer väl det systemet att försvinna eller bli orimligt dyrt.
Handelsbanken och Swedbank har också kvar sina bankgiro på papper
Om 25 kr per betalorder på SHB eller 39kr i månaden inkl mastercard på Swedbank är orimligt dyrt eller inte är väl upp till användaren att avgöra?
 
F fribygg skrev:
Handelsbanken och Swedbank har också kvar sina bankgiro på papper
Om 25 kr per betalorder på SHB eller 39kr i månaden inkl mastercard på Swedbank är orimligt dyrt eller inte är väl upp till användaren att avgöra?
Än så länge är det fullt acceptabelt men misstänker att det med tiden blir samma sak som att betala räkningar över disk på banken, där kostar det 175 kronor per räkning. Är i mitt tycke väl dyrt men jag betvivlar att någon gör det idag. Möjligen någon enstaka pensionär.
Bankerna vill hela tiden styra över till digitala lösningar där kunden gör jobbet och ser till att göra alternativen omöjliga att använda.
 
Foliehatten3
T tergo skrev:
Lika bra du skaffar bank-id nu , för du kommer inte undan på sikt
Nä, fortsätt kämpa
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.