Skulle sätta upp en ny lampa i taket. När jag tog bort den gamla var den kopplad med fyra sladdar, två bruna och två blå. Ingen jord då utan bara ledare och nolla. Frågan är om jag ska koppla den nya lampan med alla sladdarna eller om jag kan strunta i den ena paret ledare/nolla.
Kom på att det möjligen beror på att två lampor är kopplade till samma brytare.