Hej!
Pga några lösningar som vi bestämde oss för under dräneringsprojektet blev det en hel del jordmassor över(5-6 lass). Vi ska fylla upp tomten med grus och matjord och det blir en parkering för 2-3 bilar.
Jag vill gärna skänka bort materialet till någon som behöver det men det gäller att kunna ta emot allt på måndag den 4/1 på förmiddag. Huset ligger i Mölnlycke.
Hur gör man bäst i sådana fall, sätter man upp en annons på blocket?
Brukar det vara tippavgift på sånt på tippen, finns det någonstans i Göteborgsområdet där man kan tippa jord gratis eller billigt?

* 5-6 lass, du syftar på "lastbilslass" antar jag.
* Tippavgifterna för den här typen av avfall hos "tippen" är skyhög,otänkbart alternativ.
* Annonsera på blocket eller ring till någon LBC (lastbilscentral) i göteborgsområdet, de kan vara intresserade av att hämta det, vi i branschen sållar och säljer det sedan som matjord.

Förresten nu fattar jag vad vägskyltar med Fylle? och mobilnr betyder. Ibland stöter man på sådana självgjorda skyltar vid korsningar.
Kollade upp hos 2 olika firmor idag, tippavgiften var 360 alternativt 500 kronor inkl.moms. per lastbilslass. En lastbil med förare går på ungefär 850-900 kr/timme inkl. moms.

* Ja där ser man, har du något att lasta bilarna med? Annars behövs ju det också.
- Ett tipps kolla lite mer, här uppe hos mig brukar vi kunna hämta fyllning mot en betydligt mindre kostnad i och med att det sållas och sedan säljs vidare till kund igen... =)
* Kolla med nån leverantör av matjord!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.