Begrundar min fallbyggnad i badrummet jag håller på och renoverar och konstaterar att två av klinkersplattorna inte riktigt går att få till på ett bra sätt med hänseende på det underliggande fallet.

Jag har byggt ett lite trixit fall där jag leder in vatten genom dörren till duschen. Det medför att de två klinkersplattorna (30x30cm) som ligger mitt för dörren inte går att få till helt perfekt utan att knäcka dem, vilket jag inte tänker göra. Antar att det inte är något direkt dåligt med att fylla ut lite extra med fix bakom de två plattorna för att få dem att gå ner lite mindre i "rännan" in till duschen? Det rör sig om att kompensera upp kanske 5mm i ena hörnet av två plattor, inte mer.

En annan snabbis. Hur bra fyller tätskiktet ut små gropigheter i golvet? Tänker på den gropigheter och ojämnheter som faktiskt blir när man dragit av golvbruk med rätbräda. Rör sig om någon millimeter hit eller dit...

Upp, upp, upp =)

Nu är jag ingen yrkesman inom detta område men för mig låter det inte som att det skulle vara något problem, varken att fylla 5mm eller att få tätskiktet att fylla mindre ojämnheter.

Det är min ståndpunkt också. Dock alltid gött om man kan bolla det hela med någon mer än sig själv =)

Inga problem, se till att du får ordentligt med fix under hela plattan, ingen luft. Och ingen j-a tandning heller ;).

Ang. tätskitet, pratar du om nån mm hit o dit så spelar det väl ingen större roll om det är "gropigheter". Men visst fyllet tätskiktet ut det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.