Hej,

Jag undrar hur ni tycker jag bör laga min grund till ett gammalt garage.

Jag har knackat ner putsen på grunden som hade börjat lossnat väldigt mycket. Under putsen är det utfyllt med nån typ av lättbetong/leca som inte väger någonting, och dom bitarna satt väldigt löst så när jag tagit bort dom blev det som en avlång ihålighet som ni ser på bilden, det som är kvar sitter hårt. Det är nästan 10 cm. Djupt där det är som djupast.

Ska jag köpa lecablock och kapa till rätt storlek för att fylla ut och mura ihop och sen på med putsbruk c? Det känns meckigt att hålla på och såga massa lecablock till rätt storlek? Finns det något lättare material att fylla ut med? Känns inte som det fyller så stor funktion det materialet som vart där eftersom det satt helt löst, de bärande delarna lär väl vara de murblock som är kvar och sitter hårt tänker jag.

Kan jag mura in de gamla lösa lättbetongdelarna som är i rätt storlek redan med murbruk b typ? Och sen på med lite putsbruk? Lättast lösning då jag har kvar alla bitar men kanske inte alls blir bra.

Eller ska jag i med ett armeringsjärn och slänga i betong eller murbruk eller nått bara?

Byggnaden är ett gammalt garage, jag är inte så petig med ett perfekt resultat.

Tacksam för hjälp.

/Erik.

• Delvis avlägsnad puts och lättbetong på en grund med synlig ihålighet och lösa bitar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.