Hej,

På ena sidan av sovrummet tänkte jag sätta skjutdörrar så jag kan ha kläder och annat mög bakom.
Jag har upptäckt att i princip alla kit är 2400x3600mm som störst.
Rummet är 2470x3785mm

Vad skulle ni satt i taket och på sidorna för att fylla ut?
Det kan ju inte vara typ hyllplan eftersom i taket ska en skena (för visso bara stödjande) hänga. På sidorna kommer ju dörrarna "slå i".

Rummet går i vitt och ek

Tacksam för ideer :)

Peter2400 Peter2400 skrev:
De flesta skjutdörrar från Elfa måttbeställer man,
Kanske är värt att kolla på innan du bygger något,
[länk]
Kollade på Elfa men det blev så väldigt mycket dyrare, jag kan motivera visst överpris för kvalitét men Bauhaus har ett märke som heter "Regalux" som har väldigt bra betyg. Dock återkommer vi ju då till frågan om en byggd "ram"

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Bygg ner med regel typ 34x95. Lägg den på plattan och skruva, sen skruvar du nästa rakt i den första. Det bygger då ner 68mm, teoretiskt blir det ju perfekt. I fronten sätter du något dom döljer skarven. Typ Mdf. Eller så sätter du en 70-regel mot taket. Finns många sätt att lösa det på. Mot väggarna kör du samma tänk.

J Johan456 skrev:
Bygg ner med regel typ 34x95. Lägg den på plattan och skruva, sen skruvar du nästa rakt i den första. Det bygger då ner 68mm, teoretiskt blir det ju perfekt. I fronten sätter du något dom döljer skarven. Typ Mdf. Eller så sätter du en 70-regel mot taket. Finns många sätt att lösa det på. Mot väggarna kör du samma tänk.
Tack! Jag bara tänker att det kommer se knasigt ut med en regel innifrån men det kanske man inte tänker på

Innifrån garderoben? Du kan ju spackla och måla den. Men det är normalt att man bygger ner på det viset.

S Salve skrev:
Tack! Jag bara tänker att det kommer se knasigt ut med en regel innifrån men det kanske man inte tänker på
Hur ofta står du inne i garderoben och tittar upp i taket? :thinking:

• Haha
Johan456
  • Laddar…
TS har kanske inte kommit ut ur garderoben än?

• Haha
Johan456 och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
TS har kanske inte kommit ut ur garderoben än?
Haha! Jag är en sån jobbig jävel som är överambitiös. Jag gick med reglar+MDF som klädsel MEN jag har förmålat alla reglar så dom är vita

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
S Salve skrev:
Haha! Jag är en sån jobbig jävel som är överambitiös. Jag gick med reglar+MDF som klädsel MEN jag har förmålat alla reglar så dom är vita
Står i samma tankar, har du några bilder på hur det blev som du kan dela?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.