Hej
På min tomt finns en grop efter en för detta fiskdamm:
Det är berggrunden som syns i bilden och till vänster finns ett trädäck..
Vi vill fylla igen gropen för att sedan lägga gräsmatta. Vilka material bör vi fylla ut gropen med?
Mvh
Peter
På min tomt finns en grop efter en för detta fiskdamm:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är berggrunden som syns i bilden och till vänster finns ett trädäck..
Vi vill fylla igen gropen för att sedan lägga gräsmatta. Vilka material bör vi fylla ut gropen med?
Mvh
Peter
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jord de översta 30 centimetrarna, och under det vad som helst, makadam är väl lämpligast.
Passa på att göra dig av med lite saker som du vill bli av med. På tippen brukar det kallas fyllnadsmassor, krukor porslin, sten osv. Och även om man skulle vilja, så är det bäst att låta bli grannarna.
Du verkar ju redan ha en grävmaskin så det borde ju gå rätt fort att fixa till.
Du verkar ju redan ha en grävmaskin så det borde ju gå rätt fort att fixa till.
Man kan å andra sidan passa på att bli lite populär hos grannarna genom att ge dem möjlighet att dumpa sitt eget gamla fyllnadsmaterial i hålet.raveper skrev:
Makadam tror jag inte är bra att ha under matjorden, det dränerar ur mattan. Förr (kanske nu också) så lade man ofta ett fukthållande lager med ren lera under matjorden. Det är väl overkill här kanske. Som tidigare tipsat om så duger vanligt "fylle" bra, håll utkik efter byggen i närheten och blocket. Med lite tur så får du det hemkört gratis. Är du inte så nog med gräsmattan och fyllet är vettigt så går det att så gräsmatta på det också.
Klicka här för att svara