5 611 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
Fylla upp svackor på betonggolv
Jag har ett ojämnt betonggolv som jag vill få jämnt. Grejen är att det är ganska jämnt faktiskt men det är på ett par ställen som det är ett par svackor på < 2 mm som jag skulle vilja fylla upp. Jag tänkte lägga 20x20 klinkers på det hela och vis av erfarenhet vet jag att jag vill ha det preussiskt plant innan jag ens funderar på att lägga dit något keramiskt.
Eftersom det redan är huvudsakligen plant är jag inte så värst sugen på att flytspackla hela golvet och riskera att min egen inkompetens på området gör det hela värre än det var innan.
Så frågan är: vilka alternativ har jag? Ska jag flytspackla svackorna eller finns det någon annan produkt som gör jobbet, typ vanligt handspackel? Och, bör man ha primer innan?
Tacksam för svar.
Eftersom det redan är huvudsakligen plant är jag inte så värst sugen på att flytspackla hela golvet och riskera att min egen inkompetens på området gör det hela värre än det var innan.
Så frågan är: vilka alternativ har jag? Ska jag flytspackla svackorna eller finns det någon annan produkt som gör jobbet, typ vanligt handspackel? Och, bör man ha primer innan?
Tacksam för svar.
Tack för inputen. Jag har lite Finja 220 kvar sen vi gjorde ena toaletten. Inte jättepigg på att använda det eftersom det dels inte ska vara i fullt så tunna lager och att det dels ska härda i en vecka innan man får komma till. Ardex A31 verkar dock ganska trevligt att använda.
Klicka här för att svara