Vi har en rätt fin gräsmatta som jag vårdar ömt. Jag har dock noterat att gräsmattan har sjunkt ner lite på vissa områden, och för att undvika sursvackor vill jag fylla upp dessa successivt - eller är det bäst att fylla på ett rejält lager jord och så om?

Om man ska fylla successivt - när på året bör det göras och vilket material ska jag använda?
 
Har sett att man i vissa trädgårdsböcker tycker att istället för att bara fylla i svackan skall man göra en "lucka" i turfen ich fylla på mes sandblandad jord under svackan. Kan ju fungera om man nu har en fin och tätt gräsmatta. Shälv slänger jag på både sand och hästskit lite då och då och räfsar ut det. Helst när gräset tagit sig på senvåren.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.