5 491 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Fylla på H-tork (HAFA)
Hej1
Har en handukstork som ska fyllas med vatten och köras på elpatron, men hur ska den fyllas på (instruktionen kom inte med).
Kallt vatten? Ljummet vatten? Ska vattnet stå ett tag först? Ska den fyllas till fullo eller ska man lämmna lite för att vattnet ska kunna expandera? Koka vattnet först? Hört alla möjliga varianter, så det blev ett par för många?
Någon här som kan svaret vore vi tacksamma.
Har en handukstork som ska fyllas med vatten och köras på elpatron, men hur ska den fyllas på (instruktionen kom inte med).
Kallt vatten? Ljummet vatten? Ska vattnet stå ett tag först? Ska den fyllas till fullo eller ska man lämmna lite för att vattnet ska kunna expandera? Koka vattnet först? Hört alla möjliga varianter, så det blev ett par för många?
Någon här som kan svaret vore vi tacksamma.
Du skall hälla på vatten i handuktstorken tills den är full, sedan tömmer du detta vatten i en graderad behållare, tar bort 20% av vattnet och fyller på 10% glykol.
Den skall alltså inte vara proppfyll då varmt vatten expanderar.
Men ring HAFA för säkerhets skull ! 035-154475
Den skall alltså inte vara proppfyll då varmt vatten expanderar.
Men ring HAFA för säkerhets skull ! 035-154475
Klicka här för att svara