9 412 läst ·
11 svar
9k läst
11 svar
Fylla makadam i krypgrund.Hur?
Hej! Tips på att få in 6-18 makadam in i krypgrund 100m3.
Dra in med vinsch o hottad skottkärra eller på pressening.
Slambil kan suga stora stenar men kan dom trycka in makadam?
Inga hinkar iallafallq(;^
p
Tack på förhand........
Dra in med vinsch o hottad skottkärra eller på pressening.
Slambil kan suga stora stenar men kan dom trycka in makadam?
Inga hinkar iallafallq(;^
Tack på förhand........
Vi hyrde ett litet transportband när vi körde in singel under vår grund, väldigt smidigt. Har ca 90kvm och jag har för mig att vi gjorde det på en dag. Men det förutsätter ju att det finns lite plats under att kratta/dra ut det och gluggar i muren så att man kan sticka in bandet på några ställen. Bandet var ca 40cm brett, 20 cm högt och kanske 4-5 meter långt.
Krypgrund är på sina ställen knähöjd.Tänkte jämna ut å fylla upp till 1dm
under balkarna(tappade bort namnet)med mak,sand och slutligen plast
Fel? Marken skall väl vara i jämnhöjd så nära som möjligt med marken
utanför grunden..
under balkarna(tappade bort namnet)med mak,sand och slutligen plast
Fel? Marken skall väl vara i jämnhöjd så nära som möjligt med marken
utanför grunden..
Vi jämnade bara till fyllnadsmassorna under huset och la ca 5 cm grus (inte kross som är vasst och punkterar plasten). Vet inte om det är rätt eller fel men jag tyckte det var bra att kunna komma in under huset (har tillbringat förvånandsvärt mycket tid där med kablar och rör) så marken där är lägre än den utanför, det kommer ju inget vatten ovanfrån under huset och sluttar marken utanför in mot huset rinner ju vattnet iallafall in under. Som extra försiktighetsåtgärd grävde jag ner ett plaströr en halvmeter med singel under och runt där man kan sätta ner en dränkbar pump om grundvatten nivån kommer för högt under huset. Viktigast är nog att man har bra genomluftning under huset tror jag.
Klicka här för att svara