Bor i ett 1½ plans hus från '76 där två extra mindre rum är tillbyggda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väldigt grovt skissat men viktigaste biten är rummen i rött som är tillbyggda, först nu när jag skissade dem insåg jag att garaget varit fristående en gång i tiden.
Gula dörren i tvättstugan är en tjock altandörr och under hela sommaren har värmen varit av i huset och då resten av huset haft 26-27 grader så har dessa två rum haft behagliga 15-18 på sin höjd, vet ej exakt isolering i hundrummet men tror runt 200-300mm så verkar hyfsat isolerade i stil med resten av huset samt endast har ett pyttelitet 2-glas fönster så väldigt lite värme från solen kommer in.
Hundrummet har tjockt golv med plastmatta lagd men förrådet har bara spånskiva på golvet med en ungefär 1x1m lucka i mitten som går till vad jag antar är nån form av kallförvaring? Ungefär 150cm djupt hål med träväggar som hållit 12-13 grader hela sommaren.
Kan hålet vara delaktig (förutom att vi inte har någon värme på, dåligt golv, små fönster, etc) till kylan i förrådet? Skulle det bli bättre om vi fyllde igen hålet och hur går man isåfall tillväga?
Börjar närma oss kallare tider och vill inte börja värma och sen inse att vi eldat för kråkorna.