7 499 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Fylla igen glipor i trägolvet, latex+lack?
Hej!
Jag har läst mig till att istället för att använda slipdamm mixat med trälim så kan man köpa latexfog som man trycker ned i sina springor i golvet. Det låter ju bra eftersom trä rör på sig vinter/sommar.
Men jag hade också tänkt att rolla på några lager 2-komponentns golvlack, ev 1-komponent. Båda är vattenbaserade tro det eller ej :
:-D
Kan man verkligen lägga golvlack över latexfogen? Lack på latex rimmar illa i mina öron, eller? Eller finns det "plast-trä-spackel" som är bättre än latex o tål ett lager lack?
TACK!
Jag har läst mig till att istället för att använda slipdamm mixat med trälim så kan man köpa latexfog som man trycker ned i sina springor i golvet. Det låter ju bra eftersom trä rör på sig vinter/sommar.
Men jag hade också tänkt att rolla på några lager 2-komponentns golvlack, ev 1-komponent. Båda är vattenbaserade tro det eller ej :
Kan man verkligen lägga golvlack över latexfogen? Lack på latex rimmar illa i mina öron, eller? Eller finns det "plast-trä-spackel" som är bättre än latex o tål ett lager lack?
TACK!
Jag har just slipat o lackat mitt golv, så det blir inte tal om att göra det igen för3000kr.ByggPutte skrev:
Men jag tänkte fylla igen springorna själv med någon typ av passa, måste bara veta vilken o vad den kallas, skall nog åka till byggvaruhuset o fråga. Sen kanske jag rollar på lack själv, skall finnas ett rollbart från Kiilto, samma lackfabrikat på lack som ligger på mitt golv ídag.
Titta på Casco S40 Golvfog, läs deras rekommendation om vilken lack du ska ha till deras fog, finns info på www.casco.se
Klicka här för att svara