Någon som har erfarenhet av att fylla igen glipor mellan tröskel och golvklinker?
Jag har installerat en ståldörr mellan garage och tvättrum, där tvättrummet har en lättare lutning på golvet. Lutningen gör att det finns en glipa mellan ståldörrens inbyggda (räta) tröskel och golvet där det är som lägst. Dörrkonstruktionen vilar på det räta gjutna golvet i garaget, så glipan är alltså inte genomgående.
Nu söker jag efter tips på hur jag bäst fyller igen under tröskeln så att det ger tröskeln stöd. Lösningen måste kunna hantera fukt/vatten, så inga organiska material tack.
Jag har funderat på att använda fog-skum, men är lite orolig att skummet ska expandera för mycket och få tröskeln att bogna.
Bifogar lite bilder för att alla enkelt ska kunna förstå situationen.
Jag har installerat en ståldörr mellan garage och tvättrum, där tvättrummet har en lättare lutning på golvet. Lutningen gör att det finns en glipa mellan ståldörrens inbyggda (räta) tröskel och golvet där det är som lägst. Dörrkonstruktionen vilar på det räta gjutna golvet i garaget, så glipan är alltså inte genomgående.
Nu söker jag efter tips på hur jag bäst fyller igen under tröskeln så att det ger tröskeln stöd. Lösningen måste kunna hantera fukt/vatten, så inga organiska material tack.
Jag har funderat på att använda fog-skum, men är lite orolig att skummet ska expandera för mycket och få tröskeln att bogna.
Bifogar lite bilder för att alla enkelt ska kunna förstå situationen.
Jag hade använt mjukfog/golvfog om jag uppfattar bilden rätt.
Bästa svaret
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur fylla igen spår i betonghålsten på vägg?
Badrum -
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor -
Fylla igen sättning under trappa?
Grund & Markarbeten -
Fylla igen hål i bjälklag - massa/fog/spackel/flytspackel?
Fyllnadsmassor -
Fylla igen hål där det går kablar m.m
Byggmaterial & Byggteknik