19 122 läst ·
18 svar
19k läst
18 svar
Fylla igen dike med bäck?
Status på ärendet:
Det stämde alldeles utmärkt att det var ett ärende för Länsstyrelsen, trots att bäcken är försvinnande liten.
Tjejen på kommunen hänvisade mig till en kille på Länssstyrelsen, och mumlade lite om anmälningsplikt, tillståndsplikt, kostnad, viten, osv, men hon visste egentligen ingenting. Hon trodde dock att kommunekologen skulle kunna vara nyfiken. Han hör eventuellt av sig också.
Killen på Länsstyrelsen var jättetrevlig, och bad mig om möjligt maila digitalbilder på bäcken, bäckfåran, tomten och hur vi tänkt göra, om vi får det. Därefter kommer han att ta ställning.
Jag ska hem och fota i eftermiddag, och skickar mailet ikväll, så får vi se vad han säger om ett par dagar...
Det stämde alldeles utmärkt att det var ett ärende för Länsstyrelsen, trots att bäcken är försvinnande liten.
Tjejen på kommunen hänvisade mig till en kille på Länssstyrelsen, och mumlade lite om anmälningsplikt, tillståndsplikt, kostnad, viten, osv, men hon visste egentligen ingenting. Hon trodde dock att kommunekologen skulle kunna vara nyfiken. Han hör eventuellt av sig också.
Killen på Länsstyrelsen var jättetrevlig, och bad mig om möjligt maila digitalbilder på bäcken, bäckfåran, tomten och hur vi tänkt göra, om vi får det. Därefter kommer han att ta ställning.
Jag ska hem och fota i eftermiddag, och skickar mailet ikväll, så får vi se vad han säger om ett par dagar...
hur gick det för er?sennen skrev:
Status på ärendet:
Det stämde alldeles utmärkt att det var ett ärende för Länsstyrelsen, trots att bäcken är försvinnande liten.
Tjejen på kommunen hänvisade mig till en kille på Länssstyrelsen, och mumlade lite om
anmälningsplikt, tillståndsplikt, kostnad, viten, osv, men hon visste egentligen ingenting. Hon trodde dock att kommunekologen skulle kunna vara nyfiken. Han hör eventuellt av sig också.
Killen på Länsstyrelsen var jättetrevlig, och bad mig om möjligt maila digitalbilder på bäcken, bäckfåran, tomten och hur vi tänkt göra, om vi får det. Därefter kommer han att ta ställning.
Jag ska hem och fota i eftermiddag, och skickar mailet ikväll, så får vi se vad han säger om ett par dagar...
Vi blev bra bemötta av Länsstyrelsen, och sannolikt skulle det inte innebära några problem. De ville att jag skickade lite bilder, men sedan kom annat emellan för vår del, och efter ett tag tyckte vi att det trots allt var lite trevligt med bäcken, så det slutade med att ingenting alls gjordes.
Idag har jag en liten bro över bäcken, till skogsbrynet, och jag röjer kring bäckfåran (tar bort gamla och nya växter så att det inte växer igen, utan rinner på) någon gång per år.
Idag har jag en liten bro över bäcken, till skogsbrynet, och jag röjer kring bäckfåran (tar bort gamla och nya växter så att det inte växer igen, utan rinner på) någon gång per år.
Klicka här för att svara