Hej, rörmokare har dragit in nytt inkommande vatten i huset, ifrån källaren omfördelat och borrat i betongen. Det ligger Nu undrar jag om jag bör fylla igen mellanrummet från slangen till väggen och isåfall med vad utan att slangen tar skada? Bör man ge slangen utrymme om den rör på sig eller ska jag låta det vara? Känner att det drar kallt. Ser inte så snyggt ut dock, har själv lagt på lite rörskydd på slangen.
Redigerat:
Varför gillar ingen murbruk/putsbruk på detta forum?
Blanda lite murbruk/putsbruk i en plastskål/hink. På med engångsplasthandskar och tryck in murbruket i hålet. Jämna till med en murslev. Torka bort eventuellt gegg med en trasa. Klart!
Blanda lite murbruk/putsbruk i en plastskål/hink. På med engångsplasthandskar och tryck in murbruket i hålet. Jämna till med en murslev. Torka bort eventuellt gegg med en trasa. Klart!
En liten uppdatering för alla, fyllde igen med latex fog som jag kommer måla sen i samma färg som väggen. Det var smidigt och tog bra, tack ändå för tipsR Rmx skrev:Hej, rörmokare har dragit in nytt inkommande vatten i huset, ifrån källaren omfördelat och borrat i betongen. Det ligger Nu undrar jag om jag bör fylla igen mellanrummet från slangen till väggen och isåfall med vad utan att slangen tar skada? Bör man ge slangen utrymme om den rör på sig eller ska jag låta det vara? Känner att det drar kallt. Ser inte så snyggt ut dock, har själv lagt på lite rörskydd på slangen.
Det är nog mer att fogskum är standard när en yrkesman gör det.Claes Sörmland skrev:
Bruk+puts blir klar snyggast.
Går slangen ut i mark där? I så fall bör man nog beakta risken för vatteninträngning i hålet.
Sen kan man ju också fundera på hur djupt slangen ligger? Följer man Säker vatten skall den gå upp från frostfritt djup efter att ha passerat ytterväggen.
Rörisoleringen imponerar inte heller om man skall vara petig 🙂
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur fylla igen spår i betonghålsten på vägg?
Badrum -
Hur fylla grop intill grund med betong?
Grund & Markarbeten -
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor -
Hur fylla igen borrhål i betong?
Fasad -
Fylla i 30 borrhål i vägg av lättbetong/Siporex
Färg, Måla & Tapetsera