Hej igen! En fråga till. Kan jag fylla hålet med lite stenmjöl 0-4( har hemma) och sen 10cm betong? Tidigare är det sand där.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Ja ingen stenmjöl. Det suger fukt och är svårt att packa. Det kommer att ta några år för stenmjöl att sjunka ihop. Makadam eller singel som har en sorterad kornstorlek är lätt att packa med liten eftersjunkning. T o m med sand med homogen kornstruktur är lättpackad.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Du ska ju faktiskt använda ett material som är snabbuttorkande för att minimera problem med sprickor och rörelser i golvet sen.
T.ex följande... anpassat bruk för detsamma...
https://www.finja.se/produkter/gjuta-mura-putsa-laga/p3
Vanlig betong tar betydligt längre tid att torka ur innan man bör belägga den med annat material.
T.ex följande... anpassat bruk för detsamma...
https://www.finja.se/produkter/gjuta-mura-putsa-laga/p3
Vanlig betong tar betydligt längre tid att torka ur innan man bör belägga den med annat material.
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Jag hade kört med EPS
Klicka här för att svara


