Hejsan!

Jag har tagit bort en mellanvägg som skapade en liten walk-in closet i ett rum.
Rum efter borttagen mellanvägg med synligt lättbetongblock och barnmotiv på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alla väggar är lättbetong i form av block så när jag knackade bort de som satt mot ytterväggen så blev det såklart en distans mellan innerväggens skikt och ytterväggen som jag inte tror bara spackel rår på.
Vägg där mellanvägg avlägsnats, exponerat lättbetong, ojämnheter och spår efter borttagningen.
Skapa konto
Slarvigt spacklad vägg där en mellanvägg avlägsnats, exponerar ytan mellan lättbetongblock och yttervägg.
Skapa konto

Jag är rätt obegåvad när det kommer till sånt här så jag behöver tips på vad jag bör använda för att lägga grund som inte bara faller loss igen om det skör rörelser i betongen eller annat.

På samma tema gick blocken som satt längst ner i väggen djupare ner under parketten än vad jag hade förväntat mig. Jag överväger att såga av några av blocken på höjd och lägga tillbaka ner i hålen och sedan någon form av lättcement för att gjuta dem på plats och skumlist samt skarvlist av metall ovanpå (mindre bök än att lägga om hela golvet).
Avlägsnad vägg som lämnat efter sig en gapande springa mellan två betongytor med synliga rör och kablar.
Skapa konto

Tips och råd mottages väldans gärna

Hej,
Väggen hade jag spacklat med ex. Casco Husfix, som du lätt fyller även i tjockare lager och är slipbart.

För hålet i golvet så är det ju en väg att gjuta. Alternativt använda en träregel i lämplig (anpassad) storlek. Gärna med något kapillärbrytande (ex. syllpapp) mot sten/betong

1 säck gipsputs fixar både vägg och golv.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.