A
Om du vill ha bättre hjälp behöver du vara tydligare kring:

- Vad företaget gjort
- Vilka fel ni hittat
- Vad det skulle kostat
- Vad ni avtalet om
- Vad ni betalat och vad ni fått fått fakturor på

Tack men det andra har vi redan fått hjälp med via konsumentvägledare/byggnadsinspektör. Men det här hittades i fredags och måste läggas till ärendet.

A
S StellaMaris skrev:
Tack men det andra har vi redan fått hjälp med via konsumentvägledare/byggnadsinspektör. Men det här hittades i fredags och måste läggas till ärendet.

Ok, tråkigt att höra men mitt svar kvarstår. Vi kan inte ge dig rätt svar om det redan finns pågående tvist. Ja, detta bör läggas på till samma ärende OCH mitt råd är att du tar dit besiktningspersoner som går igenom hel huset, el, ventilation, vatten m.m. för att få en helhetsbild och slippa större överraskningar.

mathiash77 skrev:
Ok, tråkigt att höra men mitt svar kvarstår. Vi kan inte ge dig rätt svar om det redan finns pågående tvist. Ja, detta bör läggas på till samma ärende OCH mitt råd är att du tar dit besiktningspersoner som går igenom hel huset, el, ventilation, vatten m.m. för att få en helhetsbild och slippa större överraskningar.
Kommer förmodligen ventilationsfirma i slutet av veckan. Mysteriet med fönstret kvarstår dock tillsvidare.

Du får väl lossa ett foder där det drar kallt så får vi se hur det ser ut bakom.

• Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
FG FG skrev:
Du får väl lossa ett foder där det drar kallt så får vi se hur det ser ut bakom.
Snickaren har målat in trärena lister så det är ett projekt. Nya fina målade väggar också.

K
Öppna upp från utsidan för att kunna dreva då? ? Eller öppna väldigt försiktigt inne så klarar det sig nog bra. ev lite bättrings målning vid spikarna , inget jobb alls

K Krux skrev:
Öppna upp från utsidan för att kunna dreva då? ? Eller öppna väldigt försiktigt inne så klarar det sig nog bra. ev lite bättrings målning vid spikarna , inget jobb alls
Målat utsidan hela sommaren med akrylatfärg. Jag har fogat också. Förmodligen lite här och där vid fönstren också. Ny målad husfasad med akrylatfärg och nyligen fogade fönsterskarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K
S StellaMaris skrev:
Målat utsidan hela sommaren med akrylatfärg. Jag har fogat också. Förmodligen lite här och där vid fönstren också. [bild]
Men det går ju att bända bort och sedan bättrings måla lite . Så du kan se hur det ser ut och dreva fönstret sedan tejpa det med korrekt tejp . Jag skulle nog öppna utifrån

B
Jag skulle också öppna utifrån (när avtalet med hantverkaren är avslutat). Blir det nån estetisk skada på fodret av åtgärden har jag hellre det på utsidan än insidan.

Man har sällan samma nivå inne som ute, man kommer undan med små skavanker utomhus på ett annat sätt.

B BSOD skrev:
Jag skulle också öppna utifrån (när avtalet med hantverkaren är avslutat). Blir det nån estetisk skada på fodret av åtgärden har jag hellre det på utsidan än insidan.

Man har sällan samma nivå inne som ute, man kommer undan med små skavanker utomhus på ett annat sätt.
Ok tack. Får nog göra det utifrån då. Får först se om det ger något resultat när ventilationen åtgärdas. Kanske slutar det blåsa när ventilationen fått ett helt rör. Tror det kan komma från ventilationen och sen ner i väggen? Närbild av en ofullständig ventilation med synliga isoleringsmaterial i väggen bakom röret.
Skapa konto
Överkant av ett fönster med persienner och en del av en väggventilationsöppning, vilket antyder diskussion om ventilation.
Skapa konto
Vit dörr och fönster med persienner i ett rum, möjligt problemområde för ventilation.
Skapa konto

B
Det är säkert ingen fara ännu med bristerna i ventilationen, men ordna det så det blir fackmannamässigt framöver. Skulle inte sova dåligt om natten för det, om ni planerar att åtgärda bristerna inom nån månad.

Skulle gissa att ni främst tappat en del energi, kanske blåst in lite isolerdamm i huset.

B BSOD skrev:
Det är säkert ingen fara ännu med bristerna i ventilationen, men ordna det så det blir fackmannamässigt framöver. Skulle inte sova dåligt om natten för det, om ni planerar att åtgärda bristerna inom nån månad.

Skulle gissa att ni främst tappat en del energi, kanske blåst in lite isolerdamm i huset.
en ventilationsfirma som vi tidigare använt, kommer förmodligen i slutet på denna veckan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.