Hej, jag har anlitat en byggfirma som ska göra i ordning mitt badrum. Tyvärr kommer vi inte riktigt överens. Jag var i valet och kvalet om jag skulle fixa badrummet själv då jag gjort all annan renovering på huset, men kände att det skulle vara skönt att ta in "experter" när det gällde badrummet. Jag anser att de bygger slarvigt, vilket jag befarade att man får acceptera när man anlitar en firma. Men, nu till frågan, är det verkligen ok att gjuta in en konsumpåse under flytspacklet och i kontakt med el golvvärmen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, skydd för toalettavloppet, men är det ok att gjuta in det i flytspacklet?
plasten är nog ingen fara, man spacklar ju in massa plast, elrör, avlopp, nivåpinnar mm
Frågan är snarare varför dom gjort så...
Ligger avloppet under spacklet så kan det ju vara så att rörmockaren har satt ett förkort uppstick och det upptäckte man när man skulle till att spackla och därför proppade med en påse för att kunna sätta i en ny rörbit, istället för att avbryta spacklingen.
Frågan är snarare varför dom gjort så...
Ligger avloppet under spacklet så kan det ju vara så att rörmockaren har satt ett förkort uppstick och det upptäckte man när man skulle till att spackla och därför proppade med en påse för att kunna sätta i en ny rörbit, istället för att avbryta spacklingen.
Klicka här för att svara