2 023 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Fusk med fläktar
Fick för mig att jag inte vill slänga ut pengar på en ny takhängd fläkt när vi byggde köksö i det nya huset.
Så jag tog den "gamla" väggmonterade fläkten och byggde en liten ställning till den istället. Blev minst lika stadigt som de flesta takhängda jag provat och priset betydligt billigare. Varför är förresten takhängda fläktar så dyra?
Lite bilder måste ju också postas:



Nu börjar det närma sig slutresultat (hoppas ni kan bortse från fingeravtryck osv) Skorstenen ska sättas fast, måste bara lösa det på något bra sätt då det inte går att komma åt skruvarna som fabriken tänkt sig:



ännu en bil (från andra hållet på begäran). Blir svårt att ta bättre bilder från den sidan då ytterväggen är ivägen ;-)

Så jag tog den "gamla" väggmonterade fläkten och byggde en liten ställning till den istället. Blev minst lika stadigt som de flesta takhängda jag provat och priset betydligt billigare. Varför är förresten takhängda fläktar så dyra?
Lite bilder måste ju också postas:



Nu börjar det närma sig slutresultat (hoppas ni kan bortse från fingeravtryck osv) Skorstenen ska sättas fast, måste bara lösa det på något bra sätt då det inte går att komma åt skruvarna som fabriken tänkt sig:



ännu en bil (från andra hållet på begäran). Blir svårt att ta bättre bilder från den sidan då ytterväggen är ivägen ;-)

Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej,
Finns det en anledning till att du INTE bygger in fläkten i den "låda" du skapat. Den blir ju mycket bredare så här......annars mycket bra jobbat....
Finns det en anledning till att du INTE bygger in fläkten i den "låda" du skapat. Den blir ju mycket bredare så här......annars mycket bra jobbat....
Jag anade nästan det - men var tvungen att fråga.
Återkom med bilder så fort det har blivit någon uppdatering. Brinner av nyfikenhet....
Snyggt jobbat, verkligen fint slutresultat
, har du ingen bild på hur det ser ut från andra sidan (mycket vill ha mer :-[, men bara om du har alltså
)??
MVH//Christina
MVH//Christina
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden