nino nino skrev:
Bilhandlaren erkänner inte att dom fusklagat men kan tänka sig köpa tillbaka bilen men med ett avdrag så klart.
Är det 12:-/mil som är praxis?
Jäkligt surt för jag gillar bilen men med tanke på hur dom lagade tidigare så vill jag helst inte ha nåt med dom att göra nåt mer och man vet ju aldrig vad det här kan ha fått för följdskador...
Visst är det väl också som så att jag har rätt till ränta på mina pengar?
12kr/mil känns rimligt.

Glöm att få nån ränta.

Låter som att handlaren gör hyfsat rätt för sig i detta fall. Lämna tillbaka bilen, ta pengarna och köp en annan bil nån annanstans.

Och var glad. Du kommer otroligt lindrigt undan jämfört med vad du kunde råkat ut för.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Kilrain Kilrain skrev:
12kr/mil känns rimligt.

Glöm att få nån ränta.

Låter som att handlaren gör hyfsat rätt för sig i detta fall. Lämna tillbaka bilen, ta pengarna och köp en annan bil nån annanstans.

Och var glad. Du kommer otroligt lindrigt undan jämfört med vad du kunde råkat ut för.
Får väl se vad dom kommer med för bud, jag misstänker att det blir betydligt mer
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Q quick skrev:
Vad är det för bil? Vad var det för fel? Är ju inte så vanligt att man kan koppla ur saker utan att det blir felkoder och varningslampor som tänds. Så vidare dom inte även har ändrat i mjukvaran i bilen oxå.
Vill inte riktigt outa allt ifall dom läser här
 
nino nino skrev:
Visst är det väl också som så att jag har rätt till ränta på mina pengar?
Nja, du har rätt till skadestånd, exempelvis om en ersättningsbil blir dyrare än den du köpt nu enligt 33 § (lycka till att bevisa likvärdigheten bara) eller direkta ekonomiska skador enligt 32 §. Däri skulle man kanske kunna tänka sig en kapitalkostnad, men den blir väl sällan så hög för det gångna halvåret.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Det kan ju också vara så att handlaren har bra koll på läget och inser att han kan sälja bilen till ett högre pris nu eftersom det är brist på begagnade bilar.
Dvs han gör en bra affär på att ta tillbaka bilen och får samtidigt kred för att vara juste mot dej.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
BerraBo BerraBo skrev:
Det kan ju också vara så att handlaren har bra koll på läget och inser att han kan sälja bilen till ett högre pris nu eftersom det är brist på begagnade bilar.
Dvs han gör en bra affär på att ta tillbaka bilen och får samtidigt kred för att vara juste mot dej.
Bilen måste ju lagas hur som...
Men det tror jag inte man kommer göra, utan den säljs nog som den är, tyvärr
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.