12kr/mil känns rimligt.nino skrev:
Bilhandlaren erkänner inte att dom fusklagat men kan tänka sig köpa tillbaka bilen men med ett avdrag så klart.
Är det 12:-/mil som är praxis?
Jäkligt surt för jag gillar bilen men med tanke på hur dom lagade tidigare så vill jag helst inte ha nåt med dom att göra nåt mer och man vet ju aldrig vad det här kan ha fått för följdskador...
Visst är det väl också som så att jag har rätt till ränta på mina pengar?
Glöm att få nån ränta.
Låter som att handlaren gör hyfsat rätt för sig i detta fall. Lämna tillbaka bilen, ta pengarna och köp en annan bil nån annanstans.
Och var glad. Du kommer otroligt lindrigt undan jämfört med vad du kunde råkat ut för.
Får väl se vad dom kommer med för bud, jag misstänker att det blir betydligt merKilrain skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 214 inlägg
Nja, du har rätt till skadestånd, exempelvis om en ersättningsbil blir dyrare än den du köpt nu enligt 33 § (lycka till att bevisa likvärdigheten bara) eller direkta ekonomiska skador enligt 32 §. Däri skulle man kanske kunna tänka sig en kapitalkostnad, men den blir väl sällan så hög för det gångna halvåret.nino skrev:
Det kan ju också vara så att handlaren har bra koll på läget och inser att han kan sälja bilen till ett högre pris nu eftersom det är brist på begagnade bilar.
Dvs han gör en bra affär på att ta tillbaka bilen och får samtidigt kred för att vara juste mot dej.
Dvs han gör en bra affär på att ta tillbaka bilen och får samtidigt kred för att vara juste mot dej.
Bilen måste ju lagas hur som...BerraBo skrev:
Men det tror jag inte man kommer göra, utan den säljs nog som den är, tyvärr
Klicka här för att svara