1 674 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Furugolv i hall
Hejsan!
Funderar på att lägga ett obehandlat furugolv i hallan. Jag vill att golvet skall se svartbetsat ut. Är det något som vet vad gör behöver göra för att få det så? Vad är bäst, ett oljat eller lackat golv i hallen med tanke på att slitaget.
Tack på förhand!
Carolina
Funderar på att lägga ett obehandlat furugolv i hallan. Jag vill att golvet skall se svartbetsat ut. Är det något som vet vad gör behöver göra för att få det så? Vad är bäst, ett oljat eller lackat golv i hallen med tanke på att slitaget.
Tack på förhand!
Carolina
Köp en stor dörrmatta, furu är mjukt så det kommer bli mycket märken från grus & sten annars. Jag skulle välja olja eller hårdvaxolja men inte lack.
Vi hade tidigare lackad furu i hallen på 3:e våningen och det blev inte snyggt med alla märken från grus som trampats genom lackytan, trots ordentlig dörrmatta. När vi sedan våttorkarde så blev märken dessutom mörka. Kanske bättre med mörk bets?
Vi hade tidigare lackad furu i hallen på 3:e våningen och det blev inte snyggt med alla märken från grus som trampats genom lackytan, trots ordentlig dörrmatta. När vi sedan våttorkarde så blev märken dessutom mörka. Kanske bättre med mörk bets?
Fur är väldigt mjukt och i en hall kommer det garanterat bli märken i golvet. Är golvet behandlat med en mörk yta kommer märkena synas extra tydligt eftersom det rena träet kommer lysa igenom, oavsett lack eller olja.
Klicka här för att svara