Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Det jag tycker verkar intressant är att den har bakåt gänga på övre delen och pressar då ned trallen fint.
Ingen skruvskalle som sticker upp efter ett tag.
Det är i Roslagen ute i skogen jag har stugan, inte så utsatt läge förutom att träden droppar ned lite sörja på trallen.
Borde inte C4 klass räcka för mig?
Det är i Roslagen ute i skogen jag har stugan, inte så utsatt läge förutom att träden droppar ned lite sörja på trallen.
Den har inte bakåtgänga på övre delen. Den har, likt vad många andra tillverkare också har, en annan gängstigning som är flackare. Det gör att trallen dras ner med gängor istället för skallen som det är på vanlig träskruv. Om skruvskallen sticker upp eller inte har ingenting med de gängorna att göra. Sätter du dessa skruvar för ytligt kommer de sticka upp efter en säsong när trät rört på sig lite och krympt.S Superrobban skrev:Det jag tycker verkar intressant är att den har bakåt gänga på övre delen och pressar då ned trallen fint.
Och ja, i många fall duger C4 gott. Och är det en stuga ute i skogen där man överlag brukar vara mindre nogräknad så duger det absolut.
Klicka här för att svara