Har någon testat dessa trallskruv?

Jag ska lägga 28mm trall, verkar ju fint om skruven knappt syns?

Plastlåda med trallskruv Grabber T-Rex C4, diameter 4,8 mm, längd 58 mm. Pris 293 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Petesson
Har inte använt exakt dessa men Grabber över lag håller bra klass..

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
K
Många som haft problem med C4 kvalité på trallskruv. Rekommenderas därför att använda A2 eller A4.

Varför tror du skruven knappt kommer synas?

Petesson
Har alltid använt vanlig C4 och aldrig problem..
Har pratat med byggvarubutiker om detta och det säljs ca 90-95% C4 till trall, endast rekommendation om man bor utsatt för saltvatten att använda rostfritt..

Det jag tycker verkar intressant är att den har bakåt gänga på övre delen och pressar då ned trallen fint.

Ingen skruvskalle som sticker upp efter ett tag.

Det är i Roslagen ute i skogen jag har stugan, inte så utsatt läge förutom att träden droppar ned lite sörja på trallen.

Borde inte C4 klass räcka för mig?

K
S Superrobban skrev:
Det jag tycker verkar intressant är att den har bakåt gänga på övre delen och pressar då ned trallen fint.

Ingen skruvskalle som sticker upp efter ett tag.

Det är i Roslagen ute i skogen jag har stugan, inte så utsatt läge förutom att träden droppar ned lite sörja på trallen.

Borde inte C4 klass räcka för mig?
Den har inte bakåtgänga på övre delen. Den har, likt vad många andra tillverkare också har, en annan gängstigning som är flackare. Det gör att trallen dras ner med gängor istället för skallen som det är på vanlig träskruv. Om skruvskallen sticker upp eller inte har ingenting med de gängorna att göra. Sätter du dessa skruvar för ytligt kommer de sticka upp efter en säsong när trät rört på sig lite och krympt.

Och ja, i många fall duger C4 gott. Och är det en stuga ute i skogen där man överlag brukar vara mindre nogräknad så duger det absolut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.