12 981 läst ·
8 svar
13k läst
8 svar
Funkar rullspackel bra?
Vi har vävtapet i flera rum som behöver en uppfräschning. Någon med erfarenhet av att själv rullspackla vävtapet istället för att ta in målare som bredspacklar? Blir det bra om man är noggrann? Svårt? Kom gärna med era erfarenheter
Min kompis körde på det för några veckor sedan. Jag varnade honom att jag har hört från målbutiken att det ska vara jättesvårt. Att man måste vara jättesnabb etc etc. Han gjorde det ändå och resultatet blev jättebra.
Nu var dom 2st och han sa att det skulle vara svårt att hinna om han var själv men att det inte var svårt.
Har tyvärr inte egen erfarenhet. Bara från bredspackling som var superlätt men ganska tidskrävande som ny.
Nu var dom 2st och han sa att det skulle vara svårt att hinna om han var själv men att det inte var svårt.
Har tyvärr inte egen erfarenhet. Bara från bredspackling som var superlätt men ganska tidskrävande som ny.
Jag tyckte det var skit..
Köpte rullspackel på bauhaus
Var på tok för torrt, skitjobbigt att rolla ut
Gick fortare att bredspackla ut det som vanligt.
Tittade på en Beckers film nu precis och det måste varit nåt fel på mitt spackel
Köpte rullspackel på bauhaus
Var på tok för torrt, skitjobbigt att rolla ut
Gick fortare att bredspackla ut det som vanligt.
Tittade på en Beckers film nu precis och det måste varit nåt fel på mitt spackel
Skrapspackla tycker då jag är smidigt på vävtapet om man inte är så duktig på att spackla. Ta vanligt spackel lägg på och dra av längs med topparna på vävtapeten. Låt torka, slipa lätt, gör på samma sätt 2-3 ggr.
Bli minimalt med slipning och damm.
Bli minimalt med slipning och damm.
Instämmer med ovan inlägg. Har gjort just detta på vägg med strukturtapet med gott resultat. Första lagret fyller upp håligheterna, andra lagret gav ett tillräckligt gott resultat för oss. Använd släpljus för att slipa ner ojämnheter.
S Slägggan skrev:
Mycket bra tips och instruktiv film!S Slägggan skrev:
Klicka här för att svara