1 807 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
funderingar om acktank och laddomat
sänker verkligen en ack tank vedförbrukningen ? visst bättre komfort men säg att jag eldar upp ca en ikea påse (stor blå) om jag inte laddar tankarna men när ja ska ladda tankarna går det åt 2½ sån säck och räcker till 24 tim när det är 2-3 + ute
brukar elda upp pannan i 85 sen fyller jag förugnen fullt känner inte att jag skulle behöva tankarna då det är ca 60 grader när ja kommer från jobbet
pannan är en euronom duo bx med omvänd förbränning
med förugn i olje delen
2st ts500 tankar pluss en laddomat hs perifal utan termisk ventil
shuntautomatik danfoss
funderar starkt på och kasta ut tankarna och ha ved där dom står ist
om de inte har med siktningen och göra.. vad mer än att pannan blir misshandlad plus ojämn förbränning utan termisk ventil..
brukar elda upp pannan i 85 sen fyller jag förugnen fullt känner inte att jag skulle behöva tankarna då det är ca 60 grader när ja kommer från jobbet
pannan är en euronom duo bx med omvänd förbränning
med förugn i olje delen
2st ts500 tankar pluss en laddomat hs perifal utan termisk ventil
shuntautomatik danfoss
funderar starkt på och kasta ut tankarna och ha ved där dom står ist
om de inte har med siktningen och göra.. vad mer än att pannan blir misshandlad plus ojämn förbränning utan termisk ventil..
Medlem
· Västerbotten
· 400 inlägg
efter ha eldat utan ackumulatortank i 3 år och nu med 3000 liter ackumulatorvolym skulle jag aldrig i livet gå tillbaka.
fattar fortfarande inte hur man kunde hålla på och peta in några pinnar då och då för att hålla en någorlunda jämn temperatur och att inte kunna lämna huset mer än ett par timmar utan att innetempen faller långt under det normala.
men det kanske är skillnad med förugn?
fattar fortfarande inte hur man kunde hålla på och peta in några pinnar då och då för att hålla en någorlunda jämn temperatur och att inte kunna lämna huset mer än ett par timmar utan att innetempen faller långt under det normala.
men det kanske är skillnad med förugn?
jo ja pröva och stänga av allt men de blev inte så kul de va viss komfort skillnad så ja struntar i om de nu skulle ta nån pinne mer..
sen så är de fullt ös ända till tankarna är fulla inget pyreldande eller nått
så de blir med tankar
Klicka här för att svara