Har börjat montera ihop spånsugen (en fm300b) samt min dust commander xl cyklon. Är dock fundersam om jag ska använda mig av 100mm eller 125mm (spiro).
Tanken var först att huvudstammen som blir ca 4-5m skulle vara 125mm sen ordna övergångar där slangen ansluts till 100mm då både bordssågen och rikthyveln har dom anslutningarna. Tjänar jag något på att köra med 125mm rör eller ska jag helt enkelt ta 100mm överallt istället? Skulle uppskatta lite förslag här :D
 
Om inloppet på sugen är 125 mm så blir det bra med 125 mm rör.
Vad jag hittat är att sugen är på 1500 watt och den orkar nog hålla rent i 125 mm kanal.

om det är för dåligt drag så kan spån lägga sig på botten av röret och det kanske blir som ett 100mm rör kvar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.