bygga_bo skrev:
Det korta svaret... det funkar utmärkt, ingen tull och ingen påslag för svensk moms. Frakten är ofta bara marginellt dyrare än i Sverige, och det kompenseras mer än väl av de lägre priserna. Dessutom står pundet ovanligt lågt i dagsläget.

Det finns en lååång klistrad tråd om detta: [länk]. Där kan du kanske hitta någon med erfarenheter från just denna handlaren.
Instämmer till fullo. Men för Leigh precis som en del annat: Var noga med att kontrollera och specificera köp av produkter som är metriska. För sinkfräsen, köp extra router bits för de storlekar du väljer, Leigh har en egen vinkel på sin fräs, som är kravet för att passa med deras mall.

--- Mats ---

Aa jag såg lite sånna grejer som dem "rekommenderar" när man kollar på Leigh produkterna. Hur är det med dem där brickorna som dem skruvar fast i botten på själva fräsmaskinen då? Hur vet jag vilken sort/storlek som jag behöver?!

Sir Anton skrev:
Hur är demhär? [länk] någon som har erfarenhet av deras survcie? :)
Det är många med mig som har dem som "huvudleverantör", har alltid fungerat problemfritt. Det enda som kan vara värt att tänka på är att de kan vara ganska dyra på frakten för större saker men är man uppmärksam så ser man ju det innan betalning.

Kanon bra! jag ska va uppmärksam:D

Sir Anton skrev:
Aa jag såg lite sånna grejer som dem "rekommenderar" när man kollar på Leigh produkterna. Hur är det med dem där brickorna som dem skruvar fast i botten på själva fräsmaskinen då? Hur vet jag vilken sort/storlek som jag behöver?!
Det står på Leighs hemsida (och i manualerna du får hem, då är det dock för sent). Beroende på maskin du har, olika monteringssatser.

--- Mats ---

Jag har en metabo, osäker på vilken moddel men det borde ju va samma till alla utav det märket. Kan du länka den sidan där det står om just monterings satserna?

Här er ett utdrag från Toolbox-katalog ang Leigh. På sista sidan finns en tabell över olika fabrikat på handöverfräsar..

Tack!

Hehe jahaa, det finns inte till metabo...:x

Vad ska jag göra nu när det inte finns några styrhylsor ( elr vad man kallar dem) till min metabo fräs?! har en OFE1229 och vad jag kan hitta så finns det endast till OF1612 och OFE1812:( är det någon som testat att sätta fast en annan styrhylsa än vad som är rekommenderat?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.