Hej !
Vi funderar på ett hus från 1978 (ca 155 kvm) med denna planlösning. Det vi hakar upp oss på är att vardagsrummet i dagsläget är på övervåningen eftersom det ser ut som att det finns för lite plats på nedervåningen.
Är det någon som ser några problem med detta eller är det enkelt fixat genom att t ex ta bort väggen till lilla sovrummet vid matplatsen ? Vi har två små barn och vill då gärna göra sovrum på övervåningens stora yta. Hur gör man lämpligast där när det är balkong på den sidan ? Dela i två små rum är det krångligt eller dyrt ? Eller ett stort sovrum men då kanske hela allrummet försvinner ?
Övervåningens tak går upp till Nocken om det påverkar något.
Tacksam för tips då vi är väldigt intresserade av att buda på huset om det här kan lösas enkelt eller relativt billigt.
Vi funderar på ett hus från 1978 (ca 155 kvm) med denna planlösning. Det vi hakar upp oss på är att vardagsrummet i dagsläget är på övervåningen eftersom det ser ut som att det finns för lite plats på nedervåningen.
Är det någon som ser några problem med detta eller är det enkelt fixat genom att t ex ta bort väggen till lilla sovrummet vid matplatsen ? Vi har två små barn och vill då gärna göra sovrum på övervåningens stora yta. Hur gör man lämpligast där när det är balkong på den sidan ? Dela i två små rum är det krångligt eller dyrt ? Eller ett stort sovrum men då kanske hela allrummet försvinner ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Övervåningens tak går upp till Nocken om det påverkar något.
Tacksam för tips då vi är väldigt intresserade av att buda på huset om det här kan lösas enkelt eller relativt billigt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
2,80 m tycker jag är för lite för soffa, soffbord och teve, om det är det du vill ha i ett nytt vardagsrum bredvid hallen.Saintus skrev:Hej !
Vi funderar på ett hus från 1978 (ca 155 kvm) med denna planlösning. Det vi hakar upp oss på är att vardagsrummet i dagsläget är på övervåningen eftersom det ser ut som att det finns för lite plats på nedervåningen.
Är det någon som ser några problem med detta eller är det enkelt fixat genom att t ex ta bort väggen till lilla sovrummet vid matplatsen ?
Varför inte använda de tre sovrummen där nere så länge som barnen är små och sen kan ni flytta upp och få ett stort vardagsrum att koppla av i själva. I köket kan det vara en lekhörna nu och sen bli en hörna där barnen kan vara med kompisar.
Klicka här för att svara