890 läst ·
3 svar
890 läst
3 svar
Funderar på B/BB1, en fråga.
Läst på om B behörighet, tidigare BB1.
Står att det tex är för servicetekniker mfl, och att man ska ha minst 2 års praktisk erfarenhet.
Att jag fulkopplat i 15 år, är det godkänd erfarenhet ??
Har elutbildning, men på spårvagnar 15-800v.
Har inga papper på den utbildningen i början på 80 talet.
Vem intygar min erfarenhet, vi har ingen behörig på firman idag.
Jag skriver idag egenkontroll på mina egna dragningar, motorkablar mm. Låter oftast en elektriker (om det finns nån) ansluta mitt styrskåp till nätet, men han kollar ju inte mina kablar.
Gissar att vi är många som gör samma sak.
Står att det tex är för servicetekniker mfl, och att man ska ha minst 2 års praktisk erfarenhet.
Att jag fulkopplat i 15 år, är det godkänd erfarenhet ??
Har elutbildning, men på spårvagnar 15-800v.
Har inga papper på den utbildningen i början på 80 talet.
Vem intygar min erfarenhet, vi har ingen behörig på firman idag.
Jag skriver idag egenkontroll på mina egna dragningar, motorkablar mm. Låter oftast en elektriker (om det finns nån) ansluta mitt styrskåp till nätet, men han kollar ju inte mina kablar.
Gissar att vi är många som gör samma sak.
Hej.Isakare skrev:
Läst på om B behörighet, tidigare BB1.
Står att det tex är för servicetekniker mfl, och att man ska ha minst 2 års praktisk erfarenhet.
Att jag fulkopplat i 15 år, är det godkänd erfarenhet ??
Har elutbildning, men på spårvagnar 15-800v.
Har inga papper på den utbildningen i början på 80 talet.
Vem intygar min erfarenhet, vi har ingen behörig på firman idag.
Jag skriver idag egenkontroll på mina egna dragningar, motorkablar mm. Låter oftast en elektriker (om det finns nån) ansluta mitt styrskåp till nätet, men han kollar ju inte mina kablar.
Gissar att vi är många som gör samma sak.
Kanske kan du ta ut auktorisation B, kanske inte.
Ring din skola och be de faxa över dina gamla betyg ifall du nu tappat dessa.
Sen behöver den med minst auktorisation B intyga din mångsidiga praktik, som du jobbat under överinseende av och därefter inom EKP.
Men du kan inte göra rskimt mycket med B så du vet. Mindre utökningar av befintlig anläggning.
Vill bara slippa dra fram skarvsladdar för att driftsätta. Vore enklare att jag kunde lägga in kabeln i en brytare.
Stora industrier är sällan nått problem, de har ju elektriker 7/24, små företag har knappt kontakt med en elektriker, och vi vet ofta inte exakt vilken tidpunkt vi är klara för anslutning. Man kan ju inte beställa en som ska stå och vänta.
Stora industrier är sällan nått problem, de har ju elektriker 7/24, små företag har knappt kontakt med en elektriker, och vi vet ofta inte exakt vilken tidpunkt vi är klara för anslutning. Man kan ju inte beställa en som ska stå och vänta.
Men jobbar du då inte inom något EKP på Annans anläggning hjälper det ändå inte.Isakare skrev:
Vill bara slippa dra fram skarvsladdar för att driftsätta. Vore enklare att jag kunde lägga in kabeln i en brytare.
Stora industrier är sällan nått problem, de har ju elektriker 7/24, små företag har knappt kontakt med en elektriker, och vi vet ofta inte exakt vilken tidpunkt vi är klara för anslutning. Man kan ju inte beställa en som ska stå och vänta.
Klicka här för att svara