4 263 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
Funderar över pris, vad kan detta kosta?
Moderator
· Stockholm
· 57 838 inlägg
Men hur komme det sig att frågan uppstått? Hade du inte fått någon prisuppskattning i förväg?
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Jo och den diffade i slutet på 480% 
Men vi ändrade en del på vägen osv. Så det blev väldigt svävande svar under tiden.
Hantverkaren ville givetvis tjäna mer pengar, men var aldrig tydlig om vad som ingick osv.
Så när fakturan kom hade jag ingen aning, och fick mig en smärre chock
Men lite får jag väl skylla mig själv.
Men jobbar man inte med markarbeten själv har man ju ingen aning om vad saker och ting kostar.
Men vi ändrade en del på vägen osv. Så det blev väldigt svävande svar under tiden.
Hantverkaren ville givetvis tjäna mer pengar, men var aldrig tydlig om vad som ingick osv.
Men jobbar man inte med markarbeten själv har man ju ingen aning om vad saker och ting kostar.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Ingen aning vad det där "borde" kosta - men som jämförelse så lät jag stenlägga min garageuppfart för ngt år sen (ca 50kvm) samt en mindre yta på baksidan med gårdssten, det gick på nästan 40kkr utan ROT.
Och då var det bra underlag och inga nivåskillnader.
/K
Och då var det bra underlag och inga nivåskillnader.
/K
Moderator
· Stockholm
· 57 838 inlägg
Fast det ursprungliga priset låter som en extrem glädjekalkyl, om det inte bara gällde den grusade ytan...Bowman skrev:Jo och den diffade i slutet på 480%
Om du hade fått veta vad det kostade hade du kanske aldrig gjort dom där extrasakerna?Bowman skrev:Jo och den diffade i slutet på 480%
Så hantverkaren gjorde kanske Er en tjänst genom att inte berätta slutpriset i förväg? Förhoppningsvis kommer Ni ju njuta av det utförda arbetet mycket längre än Ni kommer tänka på vad det kostade.
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Precis, jag är nöjd nu så här i efterhand trots allt, det är inget överpris alls.RobZombie skrev:
Möjligtvis överasskningspris
Klicka här för att svara