gaia skrev:
[quote author=Rogerio link=1131448616/0#14 date=1131967961][quote author=Linnea link=1131448616/0#9 date=1131748330 Det skall dessutom vara en list i bakkant.
En förhöjd list i framkanten är nästan viktigare. Du kommer att märka att den saknas  ;)
gaia[/quote]

Du har rätt men jag tycker det är 1000ggr snyggare utan förhöjd framkant. O i denna kompromiss mellan skönheten och det praktiska vann skönheten, lätt.

No ja, vi har helt olika uppfattningar om kök. För min del vinner alltid den praktiska lösningen ;). Jag har rivit halva köket för att få min efterlängtade heltäckande diskbänk efter att ha irriterad mej i ca 2 år på en som var limmad i en bänkskiva utan kant ....
Lycka till!
gaia

Rogerio skrev:
Du har rätt men jag tycker det är 1000ggr snyggare utan förhöjd framkant. O i denna kompromiss mellan skönheten och det praktiska vann skönheten, lätt.
Skönt att höra att någon tycker så. Jag började nästan bli nervös över vår blivande diskbänk utan kant. Förhoppningsvis kommer vi inte diska så mycket för hand längre (åh, vad jag saknar diskmaskin!) så det blir nog inte så blaskigt.

När det gäller det estetiska i vårt kök kommer kantlöst vara klart bäst. Vi har släta ekluckor och vitvaror från Gram. Inte ett runt hörn någonstans alltså...

Vi har underlimmad ho i en laminatskiva och innan vi gjorde om köket hade vi en hel rostfri. Vi AVSKYDDE den hela, dels var den ful som stryk och dessutom var det ett evigt putsande för att den skulle se blank och fin ut. Jag förstår inte riktigt det här med att vatten skulle rinna ut över kanten...vad gör ni egentligen i era kök? Ni kanske har småbarn som diskar? :)
En gång har jag fått vatten på golvet och det var när jag diskade en stor plåt, vände på den och hällde ut vattnet....men det hade knappast hjälpt med en heltäckande diskbänk eftersom jag höll plåten utanför kanten. ::)
Smaken är som baken som sagt, men det låter mycket snyggare med ek-skiva!

Hej UoC

Får man fråga vilken återförsäljare förutom Culimar som ni frågade om pris?

Skulle vilja kolla pris på "min" bänk med fler leverantörer än bara Culimar.

Fick pris igår från Culimar... 12700:- inklusive tvålpump...

/Jonas

Om du tittar på Culimar's web så ligger där hela Stala prislistan som pdf (från Stala). I pdf varianten finns även style serien med.

Om du kan stå ut med seven serien istället så ser du att du kan spara en 8-9 000.

Hej!

Är det någon som vet skillnaden på Seven-serien och de två andra från Stala?

Ja jag vet att jag kan åka och kolla själv, men jag hör hellre det från er än att lyssna på någon säljare som drar sin vals... ;)

/Jonas

Så vitt jag förstår så är dety främst en design fråga. Seven har lite mer klassiskt rundade former på disklådan osv. precsi som du ser på bilderna.

Sedan misstänker jag att plåten är lite tjockare i design modellerna, helt enkelt för att jag tror att det behövs om man skall kunna pressa så skarpa hörn. Håller med om att det är snyggt, Men jag tror att de rundade formerna är lite lättare att hålla rent.

Jag hade ändå tänkt ha Combo-hoar, så det blir runda hoar ändå...

Det jag är ute efter är en lite stadigare bänk än den klassiska som sviktar när man belastar den...

/Jonas

Jag har sett att K-rauta har stala bänkar i sin utställning, osäker på om dom har design modellerna. Men det kan vara ett ställe att undersöka dem.

Jag förstår inte riktigt det här med att vatten skulle rinna ut över kanten...vad gör ni egentligen i era kök? Ni kanske har småbarn som diskar?
Ja, småbarn är just vad jag har och de älskar att slabba med vatten i vasken. Våra ikealuckor under vasken ser inte speciellt fina ut längre och i trägolvet har det blivit en lite "bubbla". Jo, vi försöker vakta barnen så gott det går men ibland sker olyckor som i alla fall delvis hade kunnat undvikas genom en förhöjd framkant. ;)

Så i nya huset blir det en heltäckande diskbänk med förhöjd kant fram. Det känns helt enkelt mest praktiskt och ärligt talat tycker jag inte alls att det är fult! 8-)

/Lena

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.