A Andreas42 skrev:
Exakt, det är alltså handdukstorkens rör som går där uppe.
T Tiger79 skrev:
Jag tycker det ser ok ut. Annars hade du fått fyra rör plus duschstång till höger i bilden...

För det är väl elementkretsen handdukstorken sitter monterad på?
Ja, men, är det tappvatten till torken så är det bara två rör. Inte alla som har ett eget slutet system för torken o radiatorerna hemma.
 
Det är en vanesak. Mer praktiskt o säkrare att ha rören upptill. Dvs lättare rengöra badrummet plus slippa vattensätta skruvhålen till rörklammers. Tycker du kan va lugn :) .
 
Dracula Dracula skrev:
Det är en vanesak. Mer praktiskt o säkrare att ha rören upptill. Dvs lättare rengöra badrummet plus slippa vattensätta skruvhålen till rörklammers. Tycker du kan va lugn :) .
Läs säker vatten s blir du lugn.
 
Krilleman
Det finns limklammer och blandarfästen går att limma upp.

Alltså borrfritt!
 
D
A Andreas42 skrev:
Hej, jag håller på att renovera badrummet och de har precis dragit rören. Dock har de dragit några rör långt upp på väggen rätt under taket och jag tycker personligen att det ser förjävligt ut. Har aldrig sett ett badrum där de dragit rören som de gjort hos mig. De brukar väl vara längre ner vid golvet? Vad tycker ni, är detta normalt och okej?
[bild]
Likadant här, men enligt gällande regler ska det tydligen vara så nu.
 
D
A AndersS skrev:
Inte ovanligt. Däremot bör ägaren få frågan hur man vill ha det.
Jag valde på detta sättet för att inte få rören nere vid golvet i en duschhörna då det blir mycket lättare att rengöra.
Men du har ju redan rör dragna i duschhörnen så är är det väl av andra orsaker som man gjort dragning vid taket.
Inte så trevlig text på stegen...
 
D
Krilleman Krilleman skrev:
Jag antar att du bor i lägnehet och då är det inte alltid så lätt att flytta på vatten/värme för genomföringar.

Vad är inspektionsluckan till för? Vattnet kanske drogs ner till golv för luckan är i vägen.

Handdukstorken är faktiskt felkopplad, fast rätt på ett sätt. Din rörmokare har övertolkat det lite bara. Alla handdukstorkar med etthålsventil ska kopplas underifrån, annars blir dom inte genomvarma. Består handdukstorken endast av en slinga (som du har) samt dubbla ventiler så blir det ju förfulande att koppla underifrån. Dyrare blir det också...

Har du haft dålig kommunikation med din hantverkare?
Det är nog i så fall hantverkaren som haft dålig kommunikation för kunden.
Kunden måste få veta innan hur jobbet ska utföras och hur resultatet kommer att bli.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.