A Andreas42 skrev:
Ja, men, är det tappvatten till torken så är det bara två rör. Inte alla som har ett eget slutet system för torken o radiatorerna hemma.T Tiger79 skrev:
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Likadant här, men enligt gällande regler ska det tydligen vara så nu.A Andreas42 skrev:Hej, jag håller på att renovera badrummet och de har precis dragit rören. Dock har de dragit några rör långt upp på väggen rätt under taket och jag tycker personligen att det ser förjävligt ut. Har aldrig sett ett badrum där de dragit rören som de gjort hos mig. De brukar väl vara längre ner vid golvet? Vad tycker ni, är detta normalt och okej?
[bild]
Inte så trevlig text på stegen...A AndersS skrev:
Det är nog i så fall hantverkaren som haft dålig kommunikation för kunden.Krilleman skrev:
Jag antar att du bor i lägnehet och då är det inte alltid så lätt att flytta på vatten/värme för genomföringar.
Vad är inspektionsluckan till för? Vattnet kanske drogs ner till golv för luckan är i vägen.
Handdukstorken är faktiskt felkopplad, fast rätt på ett sätt. Din rörmokare har övertolkat det lite bara. Alla handdukstorkar med etthålsventil ska kopplas underifrån, annars blir dom inte genomvarma. Består handdukstorken endast av en slinga (som du har) samt dubbla ventiler så blir det ju förfulande att koppla underifrån. Dyrare blir det också...
Har du haft dålig kommunikation med din hantverkare?
Kunden måste få veta innan hur jobbet ska utföras och hur resultatet kommer att bli.
Klicka här för att svara