Hej alla kunniga,

Jag har just gjort en ganska knepig golvläggning på vår övervåninge. Bakgrunden till den otroligt dumma skarven är ett gammalt linoleumgolv som jag inte fick loss (satt som jävla berget..) så jag valde att lägga laminatgolvet ovanpå. Det såklart medför en höjdskillnad från resten av våningen vilket är grunden till mitt problem.

Jag blev tvungen att kapa golvskivan längst med tröskeln för att få de så lite synligt som möjligt, rätt eller fel, jag vet inte... :)
Tidigare hade jag bara lagt golvet tröskelfritt och byggt upp skillnaden lite, vilket gjorde såklart att golvet klickade ur just där nivåskillnaden är.

Så, hur hade ni gjort för att snygga till detta på bästa sätt? Vax? Smyglist?

Mvh

• Golvlaminat med synlig höjdskillnad och skarv intill en dörrtröskel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en höjdskillnad där en ljus laminatskiva möter ett mörkt golv med en tydlig skarv längsmed en tröskel.
    Skapa konto
  • Laminatgolv med en synlig skarv täckt av en trälist som visar en nivåskillnad mot det mörkare golvet under.
    Skapa konto
optimum
Köp ek-skiva i lämplig bredd och gör en ny lite bredare tröskel som täcker springan.

• Gilla
roger2011
  • Laddar…
T
Bauhaus har bredare trösklar, bara att såga ut och lägga dit.

T tanaris skrev:
Bauhaus har bredare trösklar, bara att såga ut och lägga dit.
aha, de gjorde ju frågan rätt mycket enklare :)

T
S smashedface skrev:
aha, de gjorde ju frågan rätt mycket enklare :)
Ja, finns lite olika. Bauhausvarianten jag köpte är högst på mitten och går ner lite mot båda långsidorna. En annan jag köpte på Byggmax är helt plan med avrundade kanter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.