3 745 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Fullstor kombiugn
Tänkte kolla om någon har testat en kombiugn som är stor som en vanlig ugn?
Är främst ute efter en bra ugn men behöver en micro för enstaka värmande av nån lunch, Billys eller micropopcorn. Har svårt att få plats med både Micro och ugn...
Viktigast är att ugnen är bra!
Tänkte typ den här https://www.whiteaway.se/vitvaror/u...BejuKzK3n0SG5njUMpnQcdYdOZVP4MtYaAlsMEALw_wcB
Är främst ute efter en bra ugn men behöver en micro för enstaka värmande av nån lunch, Billys eller micropopcorn. Har svårt att få plats med både Micro och ugn...
Viktigast är att ugnen är bra!
Tänkte typ den här https://www.whiteaway.se/vitvaror/u...BejuKzK3n0SG5njUMpnQcdYdOZVP4MtYaAlsMEALw_wcB
Vi är inne på vår tredje mikrokombiugn pga flyttar. Den andra och den nya tredje är båda från Siemens. De är suveräna. Vi har dessutom haft en vanlig ugn också.
Den förra Siemens var 13 år när vi flyttade och såg ut och fungerade som ny. Den nya har vi ännu inte flyttat in till.
En mikrokombiugn är lite mindre än en vanlig ugn, inte mycket men några cm. Den vi har har alla avancerade funktioner som en vanlig ugn har.
Den förra Siemens var 13 år när vi flyttade och såg ut och fungerade som ny. Den nya har vi ännu inte flyttat in till.
En mikrokombiugn är lite mindre än en vanlig ugn, inte mycket men några cm. Den vi har har alla avancerade funktioner som en vanlig ugn har.
Bytte kök förra sommaren och satte in en vanlig ugn och en kombimicro, båda Siemens. Micron är något lägre än ugnen men samma bredd och samma ugnsfunktioner, om inte till och med mer ugnsfunktioner i kombimicron än i ugnen.
Dock funkar det inte att göra micropopcorn i den, dom bara brännsvid. Jag fattar fortfarande inte varför men efter lite googling hittade jag flera forum där andra upplever samma sak! Möjlugen går det att komma runt genom att lägga in en glasskiva eller liknande men inget jag har provat.
Annars är vi supernöjd och det är suveränt att kunna köra t.ex. kött och potatis i två olika temperaturer samtidigt!
Kombi av micro och ugn samtidigt är även bra och vi använder micro + ugn samtidigt när det är lite kort om tid att fixa kyckling, eller t.ex vid tillagning av bakad potatis.
Dock funkar det inte att göra micropopcorn i den, dom bara brännsvid. Jag fattar fortfarande inte varför men efter lite googling hittade jag flera forum där andra upplever samma sak! Möjlugen går det att komma runt genom att lägga in en glasskiva eller liknande men inget jag har provat.
Annars är vi supernöjd och det är suveränt att kunna köra t.ex. kött och potatis i två olika temperaturer samtidigt!
Kombi av micro och ugn samtidigt är även bra och vi använder micro + ugn samtidigt när det är lite kort om tid att fixa kyckling, eller t.ex vid tillagning av bakad potatis.
Jag använder micropopcorn i min mikrokombi utan problem. Viker upp påsen, lägger in den med rätt sida upp. Kör på högsta effekt i ca 4, lite drygt 4 min kanske. I en mikrokombi finns ingen roterande platta så ibland öppnar jag och vrider på paketet.
Nej det har vi inte känt! Dock är vi fel personer att svara på det eftersom vi nästan bara använt varmluftsfunktionen och testat pizzaläget nångång. Resten av funktionerna har vi inte provat än.sir_erken skrev:
Eftersom inget roterar i micron finns en tendens till ojämn uppvärmning ibland, skulle väl vara det.
Klicka här för att svara