Hallå alla i värmen,
Behöver lite råd från er..
Jag har nyligen byggt en pergola/altan som är cirka 19m2, pergolan sitter ihop med vårat soldäck.
Men, jag tycker pergolan ser tråkig ut och väldigt "gammaldags" .
Det är 130cm mellan stolpar och samma mått mellan takbalkarna..
Tror ni de ser bättre ut med fler/och tätare takbjälkar, eller ska jag satsa på att ha ribbor i taket som även går på tvären?
Vill få till den där mysiga känslan..
Byggt i impregnerat virke, googlade mycket innan jag byggde och hade även en ritning.. men ändå missnöjd.
Satt på en grind nu också som kanske inte syns i bild.
Tackar
Behöver lite råd från er..
Jag har nyligen byggt en pergola/altan som är cirka 19m2, pergolan sitter ihop med vårat soldäck.
Men, jag tycker pergolan ser tråkig ut och väldigt "gammaldags" .
Det är 130cm mellan stolpar och samma mått mellan takbalkarna..
Tror ni de ser bättre ut med fler/och tätare takbjälkar, eller ska jag satsa på att ha ribbor i taket som även går på tvären?
Vill få till den där mysiga känslan..
Byggt i impregnerat virke, googlade mycket innan jag byggde och hade även en ritning.. men ändå missnöjd.
Satt på en grind nu också som kanske inte syns i bild.
Tackar
Det ser ok ut nu, men Du kan kanske sätta ribbor ovanpå ungefär som här https://egenbyggt.se/butik/altan-uteplats/pergola/pergola-med-takribbor/
Då ser det kanske ännu mer färdigt ut. Nu kan det kanske kännas lite som det är ett halvfärdigt tak innan plasten kommit dit.
Prova att lägga ut lite ribbor på och se hur det ser ut och känns.
Då ser det kanske ännu mer färdigt ut. Nu kan det kanske kännas lite som det är ett halvfärdigt tak innan plasten kommit dit.
Prova att lägga ut lite ribbor på och se hur det ser ut och känns.
Tack.. lite så jag är inne påV Villa1949 skrev:
Klicka här för att svara