3 474 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Fuktspärr under parkett ovanför krypgrund?
Hejsan
Har köpt mig ett hus som jag skall lägga om lite golv i.
Vet inte riktigt hur det ser ut idag men läget är så här:
Krypgrund
Betongbjälklag (ERGE)
Krypgrunden mår inte så bra idag så kommer sätta in en avfuktare och plasta den.
Frågan är om jag skall ha foam med fuktspärr eller bara vanlig foam?
Har letat på internet med får blandade svar, vissa säger att man aldrig ska använda det ovanför en krypgrund medans vissa säger att man skall.
Mvh
Daniel
Har köpt mig ett hus som jag skall lägga om lite golv i.
Vet inte riktigt hur det ser ut idag men läget är så här:
Krypgrund
Betongbjälklag (ERGE)
Krypgrunden mår inte så bra idag så kommer sätta in en avfuktare och plasta den.
Frågan är om jag skall ha foam med fuktspärr eller bara vanlig foam?
Har letat på internet med får blandade svar, vissa säger att man aldrig ska använda det ovanför en krypgrund medans vissa säger att man skall.
Mvh
Daniel
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Medlem
· Crow-Wing County
· 67 inlägg
Vilken fukt tänker du spärra om du använder foam med fukstpärr? Det kommer nog inget från krypgrunden om du gör som du skriver.
Det gör ju inget att ha en fuktspärr i ditt fall. Det finns inget som kan ta skada av det. Det enda är att det blir en marginellt högre kostnad. Jag tror iofs inte att det behövs, men det är väl bättre att lägga dit den än att låta blir. För att vara på säkra sidan så att säga.
Medlem
· Crow-Wing County
· 67 inlägg
Aldrig bra med dubbel fuktspärr.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden