2 710 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Fuktspärr på betongväggar/golv ?
Låter som det är en källare, och då har han nog rätt. Jag har inga egna kunskaper om källare, men efter att ha läst några trådar om det här så verkar det vara så man gör i källare. Är det ingen källare så gäller dock gängse regler med heltäckande fuktspärr. Sök på fuktspärr och källare så hittar du mycket info.
Tompa
Tompa
Har inte varit i den situationen och vet ej. Men utan att vara tvärsäker så skulle jag då tro att han har fel. Förmodligen behöver du fuktspärra allt. Är någon av betongväggarna yttervägg eller gränsar till annat badrum så kan det finas undantag. Men det är nog säkrast att vänta på ett svar från någon som kan.
Tompa
Tompa
Du skall garanterat fuktspärra allt utom taket, d vs både väggar och tak. Om någon av badrumsväggarna är en yttervägg och det sitter gips på reglar med isolering emellan, skall emellertid även diffusionsplasten bort också. Detta för att man vid fuktspärrningen skapar ett diffusionstätt skikt. Får inte finnas två sådana intill varandra för då kan det kondensera däremellan. Lycka till! 
Oops, såg att jag skrev fel, kunde verka litet motsägelsefullt......skulle stå alla väggar och golv naturligtvis....inte tak. Kan tänka att dina grannar verkligen tackar dig för att du fuktspärrar överallt. Du kommer också tacka dig själv för skulle någonting hända pga fel eller annat, är det du som bostadsrättsinnehavare som är ansvarig även för skadorna i din grannes bostadsrätt.......om du gjort nåt fel i ditt badrum. Lycka till med projektet 
Klicka här för att svara