Hej! Jag renoverade badrummet nyligen och hade först tänkt ha bubbelbad. Därför förbereddes för ett eluttag (dvs ett hål i fuktspärren gjordes, antar att det går nåt rör för ledningar också). Detta uttag skulle sitta i väggen precis vid badkaret nån decimeter över golvet. Av kostnadsskäl blev det till slut ett vanligt badkar istället och därför drogs inte el dit. Istället limmade hantverkarna på ett skyddshölje av något slag för att täcka hålet i väggen där uttaget skulle ha suttit. Jag blev dock orolig över placeringen. Normalt sett får man ju inte ha några brott i fuktspärren. Är det ok att göra på det här sättet och får man verkligen placera ett hål för eluttag så nära badkar/dusch? Det går som sagt ingen el dit, det är fuktskador jag är orolig över.
Jag har fått kvalitetsdokument av byggarna men om nåt skulle vara fel vet jag inte om det är elektrikerna eller byggarna som gjort felet.
(lite nojig efter att ha beordrats riva hela mitt förra badrum efter att en bristande fuktspärr upptäckts...inte billigt )

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.