5 373 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Fuktspärr efter målning med fogpenna?
Hej,
Vi vill göra en liten minirenovering i vårt badrum och funderar på att måla fogarna med en s.k. fogpenna. De är gråa nu och vi vill ha vitt.
Jag hittar ingen information om detta på hemsidor eller hos leverantörer, men någonstans, någon gång så har jag för mig att jag hört att man kan sabba fuktspärren i fogen om man målar med en sådan här penna...
Är det någon som har kunskap om detta som kan förtydliga? Känns ju konstigt nu när jag inte hittar någon info...
Tack på förhand!
/Rillak
Vi vill göra en liten minirenovering i vårt badrum och funderar på att måla fogarna med en s.k. fogpenna. De är gråa nu och vi vill ha vitt.
Jag hittar ingen information om detta på hemsidor eller hos leverantörer, men någonstans, någon gång så har jag för mig att jag hört att man kan sabba fuktspärren i fogen om man målar med en sådan här penna...
Är det någon som har kunskap om detta som kan förtydliga? Känns ju konstigt nu när jag inte hittar någon info...
Tack på förhand!
/Rillak
Medlem
· Västernorrland
· 11 696 inlägg
Finns ingen fuktspärr i nån fog, den sitter isåfall bakom kaklets fästmassa. Det man gör om man kladdar med nån färg i fogen är väl möjligen att man tätar till och kanske förhindrar uttorkning av det som letar sig in bakom kaklet.
Jag förstår, tack.S Stefan1972 skrev:
Hmm, det låter ju ganska allvarligt, att man förhindrar uttorkning bakom kaklet, alltså. Vill inte riskera en fuktskada för lite vit färg, förstås. Kanske ska kika med en röris/golvläggare.
Haha, tack för förvarningen... vi byggde ett sprillans kök i vintras som är i högblank vit med vit marmor och ljusgråa fogar. Finns inget hår kvar att slita till badrummet ;-)GoForIt skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Väggytan efter spackling och målning – knottrigt resultat
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur gör jag med tapetskarvar som ändå syns efter målning?
Färg, Måla & Tapetsera -
Stinker lite 6 dagar efter målning
Färg, Måla & Tapetsera -
Flyttfirmor granskas efter att anmälningarna ökar
Artikelkommentarer -
Regn efter fasadmålning och fönsterlagning
Fasad