Hej alla!
Har ett problem jag hoppas jag kan få lite hjälp med. Chat GPT ger olika svar och gär mig både förvirrad och smågalen...
För några veckor sen målade jag mitt sovrum med Farrow & Ball Modern Emulsion, 7% glans. Jag tvättade väggarna ordentligt med målartvätt och har för mig jag torkade sedan av all målatvättsresidual ganska så väl. Det gick kanske 22 timmar mellan tvätten och första lagret av målarfärg men jag sov i rummet natten emellan och glömde swipea bort dammet en sista gång innan jag målade. Men det gick bra ändå och de första 6 dagarna var allt bra och jag sov i rummet varje natt. Runt dag 7 började det stinka lite - som en blandning av dålig andedräkt, svettiga armhålor och någon som in duschat på flera dagar. Det luktade också starkare på vissa områden än andra. Lukten gick bort när jag öppnade fönstren men kom alltid tillbaka igen när jag stängde fönstren och var kanske starkast på kvällarna/nätterna. Chat ger mig olika svar, att det kan vara VOC som interagerar med allt damm/hud/oljor som kommer från mig, eller t o m mögel. Men jag vet att jag inte har mögel i sovrummet och målarfärgen har anti-mögel komponenter.
Är det någon som haft samma problem förut och/eller vet vad detta beror på? Mycket tacksam för svar!