Milkshaken
Är inne på Riegels sak,,, det var dit jag ville komma....
Men det jag tycker är mest tragiskt är att vi på 2000-talet inte kan bygga hus på ett bra sätt utan att behöva ha en massa extra fläktar och bröte både på mark och vind.......
Har vi byggt bort oss i sverige eller???
Fram för lite åsikter nu...
 
Ja vi har byggt bort oss. Isoleringen borde ligga på utsidan av taket så vi slipper detta mögel-elände. Finns standardlösningar för det sedan många år men det är ju ingen praxis att använda dom.

Jag antar att det beror på att dessa problem bara finns i gamla hus. I nya hus är det så tätt nedåt att det klarar sig utan fix och trix.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.